namen

hey meiden

zat net ff bij de lijst te kijken van iedereen die is bevallen.

t viel me op dat er heel veel apartte namen zijn gebruikt!
heel leuk! de standaard namen hebben hier echt een stap opzij moeten doen voor alle mooie apparte namen ( niet dat er iets mis is met de standaard namen hoor, begrijp me niet verkeerd)
maar tis zo mooi om al die namen te lezen en je af te vragen: hoe zijn ze bij die naam gekomen??

bij deze de vraag dus:
hoe zijn jullie aan de naam/ namen van jullie kindjes gekomen??

ik zal beginnen:

we wilde altijd als we een zoontje kregen hem christiano jayson noemen.
maar toen er eerst 2 meiden kwamen verklapte we de jongensnaam.
zo zou ze geheten hebben als ze een jongen had geweest.
toen ik dus zwanger was van een jongen, vond ik hem niet meer appart. heel veel mensen wisten de naam immers al.
ik ben gaan zoeken en zoeken maar vond nergen een leuke naam.
totdat hij er stond: C-JAY!
het was gelijk: ja, dat wordt hem! ook mn man vond hem leuk en stoer.
ik bleef er maar naar kijken en toen drong het tot me door: de C van Christiano en JAY van Jayson!
zo konden we hem toch Cristiano Jayson noemen en dan zn roepnaam C-Jay!

ben benieuwd hoe jullie aan de namen zijn gekomen :D

liefs, do

Leuk!
Toen ik zwanger was van Finn wisten we heel zeker wat de meisjesnaam zou zijn: Mirte. Toen ik opnieuw zwanger was, vonden we dit allebei helemaal geen leuke naam meer.... En konden niet echt een andere naam bedenken.. We wilden een korte en krachtige naam, die goed bij finn zou passen. Neel kwam al snel voorbij (ook omdat mijn overleden lievelingsoma Nelly heette), maar omdat we in combinatie met de achternasm wel erg moesten denken aan Neeltje Jans, hebben we nog wel even getwijfeld (leek ons echt iets om mee gepest te worden). Maar, we redeneerden dat er altijd wel iets met een naam te verzinnen valt om te pesten en dat je met zo'n naam hopelijk stoer genoeg bent om je daar niks van aan te trekken! En we konden echt geen leukere naam meer bedenken :)
En zo is het ons Neel geworden. En nu is ze gewoon Neel, geen andere naam zou prachtiger bij haar passen! ( gek hoe snel een naam bij je kind hoort, dat gevoel had ik direct na 5 minuten! Terwijl we niet wisten wat het geslacht was, dus niet al van te voren heel sterk aan de naam kunnen "wennen")

Wij hadden als eerste amelia maar toen kwamen we achter Amy daar van afstamde. Dus hebben we dat niet gedaan i.v.m ons eerste kindje. Toen kwam ik met Chloë en mijn man met Claire. Toen heb ik de namen op geschreven met onze achternaam en toen waren we er uit. Claire!!!

Liefs

Toen mijn man afstudeerde kreeg zijn afstudeerbegeleider een dochter, deze heette Myla. MIjn man vond het een prachtige bijzondere naam. Ik ook en heb hem toen op een briefje geschreven, alleen schreef ik het als Meila. Spreekwijze was hetzelfde.
Toen ik zwanger was van onze zoon was er geen twijfel over of het was als hij een meisje was gewoon Meila geweest, wij vonden de naam nogsteeds bijzonder.
Toen ik dit x zwanger was hebben we nog even getwijfeld omdat mijn man het met Y wilde schrijven en ik met EI. Ik heb aangegeven dat ik niet wilde dat de naam als Miela werd uitgesproken en daarom met EI wilde anders hadden we een andere naam moeten uitzoeken. Gelukkig heb ik volgehouden en hij toegegeven. Ze is de 4de Meila met deze schrijfwijze.

Wij kozen voor Valentina, omdat dit bij ons in de omgeving nog nooit gehoord hadden. De betekenis is echter nog mooier! Wij wilde een naam waarvan we zeker wisten dat die als ze straks naar school gaat niet nog 1 van is...

Omdat "van Dijk" al niet zo orgineel is, heb ik gekozen voor een wat apartere voornaam. Sommige vinden het niets (voornamelijk de oude garde die het niet denken te kunnen uitspreken) maar wij vinden Jaylin gewoon een naam die past bij ons meisje. Ach ieder zo zijn keuze... Ik hou wel van orginele namen...

Omdat wij allebij een aparte naam hebben die niet vel voorkomt in Nederland, wilde ik dat ook voor mijn zoon. Mijn man heeft Matteo zijn naam ooit horen vallen op en camping in Italie en dacht als ik ooit een zoon krijg wil ik die naam, zo zijn we daar aan gekomen. Mylo is de naam van een buurtongen verder op.

Terug
Bovenaan