Namen

Ik vroeg me af: zijn jullie daar al mee bezig? Hoe pakken jullie dat aan? Al ideeën over of nog helemaal niet? Heb al wel op websites gekeken met ellelange lijsten maar heb nog geen yes-gevoel. Misschien beter maar even op z'n beloop laten, we hebben ook nog alle tijd. Ik ben benieuwd hoe dat voor jullie is, graag jullie reacties!

Hallo Zonnetje,

Voor de eerste twee kids hadden we de namen al lange tijd. Ook nu hebben we wel twee namen in gedachte maar toch kan dat nog wisselen. Die lijsten of boekjes hielpen mij ook niet echt. Ik heb de namen eigenlijk opgepikt uit tijdschriften of van televisie. Dan hoor ik / lees ik een naam en denk ik van, ja leuk, even onthouden. Na een tijdje drop ik de naam dan bij manlief en hoor ik de reactie. We hebben gelukkig nog even! Maar het blijft lastig!

Maak een lijstje, welke namen vind je mooi, noteer die dan.
Later in de zwangerschap kun je gaan strepen elke je nog leuk vond of niet.
Ik doe dat lijstje maken met veel zaken, ideeën geboorte kaarten, ideeën of producten babykamer.

Wij hebben het er veel over. de jongensnaam die we voor aniek hadden valt nu af, vinden we niet leuk meer.. we hebben een meisjes naam die we nu leuk vinden. jongens naam kunnen we nog niet op komen. ik kom inderdaad namen ook tegen in bladen en zo. die lijstjes op internetten vertellen.me elke keer hetzelfde en dat is niet wat wij mooi vinden. ik vind het deze keer wel veel moeilijker omdat het wel bij aniek moet passen...

Mijn vriend en ik hebben onze babynamen (jongen en meisje) al een aantal jaar. Is zo perongeluk gegaan maar we vinden het nog steeds geweldige namen. Dus die blijven maar :)

We waren toen der tijd gewoon er over aan het kletsen, verder nog niet bezig met kinderen verder. Dus gewoon een beetje namen roepen en kijken welke wel lekker klinkt en blijft hangen. Je krijgt vanzelf een klik ermee :)

Namen komen vanzelf vaak tijdens het lezen/tv kijken/gesprekken. Je hoort wat en ineens kijk je er heel anders naar dan voorheen. Bij de eerste hebben we veel op internet gekeken, maar de naam die het werd hadden we een keer op een verjaardag gehoord. :) De meisjesnaam die we toen hadden hoorde je daarna ineens zoveel (Noa) dat we die bij de 2e (wat dus een meid werd) niet meer zo leuk vonden als eerst. Dat werd een naam die we hoorden op tv. Wel kijk ik vaak de betekenis na. Moet wel leuk blijven natuurlijk. Nu voor de 3e heb ik al een jongens en meisjesnaam in gedachten, maar goed we zijn nog maar 9 weken opweg dus nog tijd genoeg voor nieuwe ideeen op te doen. Ik vond het wel altijd een lastig iets, ze moeten er toch de rest van hun leven mee doen.

Ik maak in mijn telefoon een lijstje, dat doe ik eigenlijk al veel langer. Elke keer als ik een naam hoor waarvan ik denk ja leuk schrijf ik die erbij. Dus zo breid het lijstje steeds verder uit. En af en toe kijk ik er samen met mijn man naar, maar wissen nog niks. Kan altijd nog veranderen. Suuces!

pfff jongens namen een drama... hopelijk word het weer een meid. Stuk makkelijker haha. Voor de eerst vond ik het een stuk makkelijker. Nu moet het wel een beetje bij de naam van onze dochter passen vind ik. iemand nog sugesties?

Terug
Bovenaan