namen!?!?!?

hallo,

ik ben met deze zwangerschap nog niet actief geweest op dit forum..
met mijn vorige zwangerschap heb ik ook meegekletst..
maar nu het dilemma...DE NAAM....
graag hulp bij een meisjesnaam...graag 1 met vier letters..

onze eigen ideeen:
lola, lexi, caci, nina, sofi, jimi, roxi
mijn voorkkeur gaat lichtjes uit naar caci..(je spreekt het uit als keesie)

wat vidnen jullie, en hebben jullie nog ideeen??

Euhm Lola zo heet mn bruine labrador dame..En casi..gaan ze geheid altijd verkeerd zeggen/spellen ect..zou voor iets simpels gaan. Sofi het zelfde tenzij je er nog een E achter zet. Succes met namen zoeken,is zo lastig! Ben blij dat wij er al uit zijn.

Mijn dochter heet Dawn. Nog steeds superblij met deze naam! Het betekenend zonsopgang/morgenstond. Ze is de enige op school die zo heet. Mijn andere dochter heet Lynn, ook 4 letters, maar wel vaker voorkomend.... Succes!

Moeilijk joh...

Van jouw lijstje vind ik Nina het leukste.
Verder:

Lisa
Evie
Vera
Roos
Anna

Weet niet of je dat leuk vindt, hangt er ook vanaf hoe je andere kind(eren) heten.

Succes!

bedankt dames voor jullie antwoorden.
ik heb caci toch maar laten varen, ik denk RM dat je gelijk hebt, is ook wel vervelend als ze dat constant vragen...en dan vooral later voor het kind.

vijfde wonder, dawn is ook een mooie naam zeg.

ik vind roos inderdaad ook leuk, maar mijn wederhelft niet echt..anna/anne vind ik ook erg leuk ,maar past mijn inziens niet bij de achternaam

we hebben nu nog twee namen over,
flin en nina..
onze dochter heeft nu mogen kiezen welke ze het mooiste vind, en ze blijft toch bij flin.
er zit een beetje finn is (die naam vinden we allebei mooi voor een jongen, en zouden we vorig jaar aan ons kindje hebben gegeven als het een jongen was, helaas is dit niet goed gegaan, en toen heeft mijn man gezegd, dat is onze finn..
er zit een beetje linn in, de naam die mijn man zo graag had gehad, maar ik wilde hem dan toch graag net iets anders hebben, en toen kwamen we flin tegen...vind hem mooi, kort, krachtig, lief en stoer..
en nina vind ik ook een kort, krachtige lieve en stoere naam, maar je hoort hem best veel, en dat vind ik net jammer....

maar goed 1 van deze twee wordt het dus..

Je moet een naam ook niet te moeilijk maken ;-) Maar is zo lastig idd! Flinn is wel apart! Hoor je niet zo veel. Ik ben daar ook niet zo van hoor,namen die je veel hoort. Maar vind wel dat een kind z'n/haar naam moet kunnen zeggen of schrijven als het 3 is ofzo. Succes met verzinnen!

Ik vind Flin wel een leuke naam, maar ik vind hem persoonlijk meer bij een jongen passen. Maar ik ben de naam zowel voor jongens als voor meisjes tegengekomen.

Hier ook een duidelijke voorkeur voor namen die je niet veel hoort. Het is in ieder geval wel een stoere naam.

Wij zijn er bijna zo goed als uit (dan alleen de tweede naam nog...)

Succes met verzinnen.

Terug
Bovenaan