Namenboekje was een domper: wie weet een leuk namenboekje???

Ik heb gisteren 2 namenboekjes (jongens en meisjesnamen: werd als 1 setje aangeboden) gekocht bij Bruna (auteurs:Berkel van Gerald en Horjus).

Gisteravond vol goede moed begonnen met lezen, maar ik vind het zo'n afschuwelijk ouderwets boekje, een naam als Lonneke komt er niet in voor terwijl er wel 10 versies van Elisabeth in staan.... beetje een domper dus want ik hou van vlotte Nederlandse namen zoals Floortje, Daantje etc. die stonden er dus ook niet in.

Weet iemand een goed namenboekje waar ook de modernere Nederlandse namen in staan? Ik heb gisteren nl meer klassieke ouderwetse namen gelezen dan ik wist dat er bestonden.

Alle tips zijn welkom!

X Muizeke (15 wkn en 4 dgn)

denk dat internet het grootste namenboekje is eigenlijk...
als je googled op babynamen/jongensnamen/meisjesnamen kom je op heeeeel veel sites met allerlei namen. Ook als je bijv. specifiek een naam met een bepaalde herkomst zoekt (bijbels, bepaald land) kan je daar op zoeken en komen er heeeeeele lijsten.

Dus ook die vlotte moderne namen kan je zo wel vinden!!

Hoi Muizeke,

Ik heb (oa)  het boekje "Een naam voor onze baby - kiezen uit duizenden namen" Uitgevrij Lifetime, ISBN: 978 90 215 2842 7.
Vond ikzelf wel een handig boekje en redelijk overzichtelijk, dat mis ik bij veel boekjes wel.
Succes met zoeken!

Grts, Daantje (37+3)

Hoi Daantje (een van mijn favo namen voor een meisje trouwens ;-)
Ik heb het boekje wat jij noemde besteld bij bol.com, het was niet eens zo duur, maar eens kijken of daar wat leukere namen in staan!

Bedankt voor de tip

Groetjes Muizeke

Terug
Bovenaan