Namencombi?

Ik zit ff met een "probleempje"
Onze dochter heet Nooya. Dat is een unieke naam.
Nu krijgen wij een zoon erbij. En we kunnenaar geen naam vinden die we net zo mooi vinden als Nooya.
Nu zitten we te denken aan de naam Aron.
Ik weet dat het m'n eigen keuze is maar wat vinden jullie van de combi Nooya en Aron?
 
Mijn probleem ermee is dat Aron best vaak voorkomt. Eigenlijk vind ik dat niet zo leuk, daarom ook voor onze dochter naar een unieke naam gezocht.
Maar de naam Aron op zich vind ik wel erg mooi.
 
Hoi, luister naar je gevoel. Bedenk welke naam het gaat worden, en dan even een paar dagen over heen laten gaan. Als je veel denkt aan deze naam dan is het goed.
Is heel moeilijk voor een buitenstaander om een naam te bedenken en kijken of het past.

x yvonne
 
nooya is idd apart
kijk anders nog ff verder

wij halen veel uit fantasy boeken, die zijn wat creatiever met namen

onze oudste heet Mara Teani (tee-anie) en beide namen komen uit de Devery serie

nu blijkt een halfkonijn-halfhond een mara te heten hihihi ach ja

aron
zeg je dan aaron of aeron op zijn engels?

gewoon veel zeggen en kijken wat je er van vindt, oefenen maar hihihi
kies je ook een 2e naam of niet?
wij hadden een hele leuke naam maar daar paste echt geen enkele leuke 2e naam bij, dus die maar niet gedaan.
Ook een naam die mijn man super vindt en ik echt niet kan uitspreken dus die mocht alleen als 2e naam van mij.
 
Lastig he? vooral bij een tweede wil je toch iets wat er bij past...
Vind het zelf wel goed bij elkaar passen...maar ben een beetje bevooroordeeld, want ons mannetje heet Aaron (maar dan op zn engels)...Zou bij Nooya idd ook voor Aron op zn hollands kiezen.
Zou t idd veel blijven zeggen , heb wel eens gehoord als je het boos en lief en hard en zacht en n keer roept, dat je een beter idee krijgt...maar dat hebben wij zelf nooit geprobeerd ;-)
Wij zijn ook nog aan het worstelen met een naam :) succes!
 
Apparte naam Nooya ik zou persoonlijk voor de engelse versie gaan maar dat is misschien omdat ik engelse namen mooier vind. Wij hebben samen de roepnaam uitgekozen en daarnaast nog ieder een extra naam zo krijgt onze kleine dus 3 namen.
 
Terug
Bovenaan