Namencrisis!!! Help!!!

Mijn vriend en ik hebben al voordat ik zwanger raakte een naam in ons hoofd voor een jongen. Dus we waren er erg zeker van dat dit em zou worden als het een jongen blijkt te zijn. Nu hebben we er tot afgelopen weekend niet echt bij stil gestaan maar een klein neefje in de familie heet ook al zo. Ik ben zo in de war! Moeten we de naam waar we meteen "verliefd" op waren laten liggen en nog ff gauw een andere naam bedenken? Of moeten we hier gewoon maling aan hebben en ons kind wel zo noemen als het een jongetje is?
We zien het neefje misschien maar 1 keer in het jaar bij een verjaardag van oma (die ook niet meer het eeuwige leven heeft natuurlijk).
Ik ben gewoon erg bang dat als we een andere naam kiezen dat we er spijt van krijgen, of altijd zullen blijven denken wat als... Maar aan de andere kant, dit neefje is nog heel jong, 3 jaar ofzo. Als het jongetje ouder was zou ik er al minder moeite mee hebben. En ik ben wel een beetje bang voor de reactie van de familie...

Hebben jullie tips???!!!

Ps. Ik ben nu 40+1 weken

hoi

ik kom even van het mei forum, ik zou de naam niet laten vallen omdat een neefje zo heet die je amper ziet.
als het jullie naam is dan zou ik er zeker voor gaan! vroeger had je ook neefjes genoeg met dezelfde naam omdat ze allemaal vernoemd werden naar dezelfde! hihi

succes met je keuze!

Gewoon de naam geven die je zelf mooi vindt!! Wij hebben onze zoon Casper genoemd, omdat we dit een mooie naam vinden. In de familie hebben we al een Caspar en een Cas. Och, de familie vond Casper dus wel een mooie naam! Haha. Ik zou daar echt geen rekening mee houden! Het is ook zo dat onze buren vorige week een meisje kregen met de naam die wij ook wilden voor een meisje. Mochten we nog een dochter krijgen, dan zou ik toch gewoon die naam geven! Succes met de bevalling en niet teveel piekeren over de naam!

Ik zou ook gewoon de naam geven die je in gedachte hebt. Ik denk dat je er spijt van krijgt als je het niet doet. Een naam waar je verliefd op bent moet je in mijn ogen niet laten vallen. Ik wens je veel succes met de bevalling en bij de keuze van de naam. Een mooie toekomst samen

Lekker je naam houden. Hier was in dezelfde straat een jongetje geboren met "onze" naam. Vond ik niet leuk, tot ik bedacht dat ik ook een meisje kon krijgen :)
En onze frummel bleek ook een meid te zijn.
Kortom, stress voor niks en was ze een jongen geweest, had ze wel een mooie naam gekregen ;)

Terug
Bovenaan