namendillemma

Dag allemaal,

Ik heb deze vraag al op het augustusforum gesteld, maar hier zijn natuurlijk nog meer meningen:
Ik zit met een onzettend namendillemma, het gaat om de meisjesnaam....

We hadden namelijk een prachtige naam bedacht, maar toen we die in het rijtje met andere nichtjes neerzetten, kwamen we er ineens achter dat 1 van die nichtjes bijna dezelfde naam heeft, alleen de klinkers zijn anders en wij hebben er nog een extra letter bij...  


Wat zouden jullie doen? Zouden jullie toch voor die prachtige naam gaan  of niet?
We zijn al een keer van naam veranderd en nu weten we het niet meer...
Groetjes
Manky
 
Hoi,

Ik zou (als je de naam ook anders uitspreek) gewoon voor die mooie naam gaan! Wij kijken ook altijd of die naam toevallig niet in de familie voorkomt. Zo hadden we eerst voor een jongen de naam Tim, maar helaas is er vier maanden terug een Tim in de familie geboren. Andere naam bedacht dus.
Als het nou b.v. Anoek en Anouck is, zo ik een andere naam bedenken, omdat die alletwee het zelfde worden uitgesproken. Maar dat zou ik doen, wil niet zeggen dat jij dat moet doen. Je moet je eigen goed voelen bij de naam en niet de rest van je leven denken: hadden we nou toch maar een andere naam gedaan.

Succes ermee,
Groetjes Brenda (juli-forum     34 weken)
 
He Manky,

Wat maakt dat nou uit! Bij ons in de familie zijn er ladingen neven/nichten die 'ongeveer' dezelfde naam hebben. Ieder kind is een eigen persoonlijkheid en als jij een mooie naam hebt die volgens jou daarbij past, dan moet je dat gewoon doen! Straks moet je ook nog al je collega's, vrienden/vriendinnen en hun kinderen bij langs om te zien of iemand niet toevallig die ene naam heeft.
Je kunt er natuurlijk nog een tweede naam bij verzinnen, kan je kindje later ook nog kiezen of ze niet die andere naam wil.

succes met de keuze
liefs Klarie
 
Hoi,

Bij ons in de familie hebben we 2 nichten met dezelfde naam! Er zit alleen 20 jaar leeftijdsverschil tussen de dames. Ze hebben de oudste gevraagd of zij het erg vond als zij hun dochter dezelfde naam zouden geven. Nu helpt het ook mee dat de jongste in het buitenland woont. Dus zo vaak zijn ze niet samen ergens. Dus ik zou het gewoon doen als ik jouw was. Wij hebben voor een meisje ook een naam in gedachten die bijna hetzefde klinkt als die van een nichtje. Er zit 1 letter verschil in, en het klinkt dus net even anders.

Groetjes, Kat
 
het is ook een beetje afhankelijk van hoe het contact is met die familie. Als je ze vaak ziet is het misschien moeilijker om die mooie naam te geven, dan wanneer je ze minder vaak ziet. En soms kan het heel erg schelen om het met de ouders van dat nichtje de naam openlijk te bespreken of zij het erg vinden. Als zij het niet erg vinden, kunnen jullie die mooie naam geven. Het is ten slotte ook een eer dat meer mensen die naam mooi vinden.
Overigens heeft een nicht van mij hetzelfde gehad en daar betrof het een wietske en een sietske. Zij heeft uiteindelijk toch een andere naam bedacht.
Veel wijsheid en ik hoop dat jullie die mooie naam kunnen gebruiken.
groetjes
greet
 
Hai, lekker voor je mooie naam gaan hoor! Het is niet precies hetzelfde en jij moet er de rest van je leven tegen aan horen, dus gewoon doen wat je zelf wilt!!!
liefs, Mikky
 
Hey!

Ik zou ook voor die prachtige naam gaan hoor, ik heb zelf ook twee familieleden met een naam die heel veel op die van mij lijken. het lijkt me echt geen probleem. Als deze naam gewoon goed past bij jullie is er toch geen probleem...

Veel succes
groetjes Siona
 
Terug
Bovenaan