Namenstress

Hi allemaal, Wij blijven twijfelen tussen 2 namen voor ons zoontje:<br />1. Sebastien (uitspraak: sebastiejen)<br />2. Loïc (uitspraak: Lo-iek)<br /><br />De achternaam van mijn vriend is Frans, met 2 lettergrepen. Beide namen passen er heel mooi bij. <br /><br />Reden van twijfel is dat we eerst Sebastian (uitspraak: sebastiejan) hadden, maar mijn vriend toch liever de Franse versie wil. Ik moet er even aan wennen, ook al gaat het maar om 1 letter die anders is.<br />Onze andere naam die hoog op het lijstje staat is dus Loïc, maar ik ben bang dat die verkeerd wordt uitgesproken (als in Lo-ik ipv Lo-iek).<br /><br />Wat denken jullie? Welke vinden jullie leuker? <br />Dank alvast!<br /><br />

Ik vind Loic leuker, en ben bang dat beide namen geregeld verkeerd uitgesproken gaan worden! Dat voorkom je met beide namen niet eerlijk gezegd. De namen zijn uniek en als je een naam wilt die nooit verkeerd wordt uitgesproken, moet je voor Jens, Tim of Levi gaan ;)
Met een unieke naam en zeker met zo'n Franse klank hou je toch dat mensen het verkeerd uitspreken. Dat betekent dat je overal even 1x duidelijk moet zeggen wat de naam is en ach, dan weet iedereen ook niet beter hoor ;)

Op de opvang waar ik werk hebben we meerdere kindjes die Luc heten (uitspraak Luuk) Bij 1 van die kindjes is de uitspraak Luk. Dat is ook echt een beetje gek en verwarrend, maar ach.. als ouders dat graag willen noemen wij hem Luk :)

Ik ken een Sebastien, een volwassen man dan. Die wordt nooit sebastien genoemd. Altijd Sé. 
Vanuit die gedachte zou ik dus voor Loïc gaan. Omdat de kans dan groter is dat mensen ook de volledige naam zeggen. Al krijg je daar ws ook wel Lo. 
Ik zeg Loïc door de puntjes zoals jij wilt. Niet als lo-ik 
Mijn dochter heeft ook een onbekende naam met een ü erin. Toch zeiden heel veel mensen in het begin oe of uh ipv uu. Dat is even een keer juist zeggen en dan zeggen ze het voortaan goed. Dat het wel eens fout geschreven gaat worden heb ik vrede mee. Zolang het maar goed staat op officiele documenten. Als het fonetisch geschreven wordt is het nog steeds duidelijk om wie het gaat. Met Loïc zal je dat misschien ook krijgen: Lowiek.

Hoi, beide namen worden denk ik in eerste instantie verkeerd uitgesproken. Dan zou je voor een meer ‘gangbare’ naam moeten gaan. Verde is de keuze natuurlijk heel persoonlijk. Zelf hou ik meer van kortere namen maar doe vooral wat goed voelt

Terug
Bovenaan