Namiddag dutje lukt niet

Onze baby van bijna 6 maanden wil het dutje in de namiddag niet meer doen. We legden haar altijd 3x op de dag in bed voor dutjes.
Rond 8.00/8.15 dan slaapt ze meestal een uurtje/anderhalf uurtje ongeveer tot 9/half 10.
Rond 11.00/11.30, dan slaapt ze ook meestal een uurtje of soms anderhalf uur tot 12.30/13.00.
Namiddag rond 15.15/15.30 en dan sliep ze meestal een half uurtje en dat was al de max, maar nu wilt ze helemaal niet meer slapen... ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet want van de middag tot aan de avond lijkt me nog veel te lang voor haar. Nu is ze iedere middag lastig omdat ze dus niet heeft geslapen. Ze gaat rond half 7 naar bed voor de nacht.

We zitten ook in de fase dat we van 5 naar 4 flesjes willen gaan omdat ze de vaste hapjes gaat eten (de oefenhapjes neemt ze al heel goed). Dan zegt het consultatiebureau dat we de late fles (21.30 dronk ze meestal slapend) kunnen schrappen en omdat die vervalt dan het laatste flesje iets later doen waardoor de bedtijd ook iets zou opschuiven naar later (flesje dan van 6 uur naar 7 uur en dan pas bedtijd). Ik zie dit al helemaal niet gebeuren om de bedtijd later te maken als ze het dutje in de namiddag niet eens meer wilt doen. Maar ik zou het wel fijn vinden het late flesje langzaamaan te schrappen. Maar laatste flesje om 6 en dan half 7 naar bed tot volgende ochtend half 7 weer eerste flesje weet ik niet of verstandig is. Ze slaapt de nacht overigens wel al door, op soms korte momentjes na dat we even het speentje terug moeten geven, dan slaapt ze meteen weer verder.

Is dit normaal dat ze het dutje niet meer wilt doen?
Kan het iets van een regressie of iets tijdelijks zijn?
Zouden we het wel alsnog kunnen proberen om het laatste flesje te schrappen, maar dan zonder de bedtijd later te maken en dat ze het flesje voor het slapen gaan gewoon op dezelfde tijd blijft krijgen en half 7 naar bed gaat..?

Ik word hier echt zo onzeker van omdat ik niet weet wat ik moet doen en wat goed voor haar is zonder dat die middag steeds zo'n gevecht wordt... ik heb er eerlijk gezegd ook echt het geduld niet voor vanwege omstandigheden.

Terug
Bovenaan