Nannycare Mat ?!

Hoi allemaal,
Vandaag heb ik via een vriendin te horen gekregen dat er ook nog zoiets bestaat als een nannycare mat.
In eerste instantie had ik geen flauw idee waar ze het over had, even gegoogled en ben op de hoogte.
Maar nu... is dat nou echt zo nodig of is het geen weggegooid geld??
Iemand al ervaring met zo een mat?
Het lijkt me alleen maar stress op te leveren :S
Groetjes mij
 
Heyhey, ik vind het persoonlijk een beetje errug overtrokken...
Wij hebben bij Liam gekozen voor de aerosleep. Ook hier zijn de meningen over verdeeld, maar ik wilde mezelf nooit kwalijk willen nemen dat ik niet voor het veiligste had gekozen.....
 
Wij hebben wel gekozen voor een earosleep. Dit omdat wij zelf buikslapers zijn. De oudste sliep heel slecht, inbakeren etc 9 maanden hel, Maar toen ze op haar buik 'mocht' slapen is het vanaf de eerste nacht goed gegaan. Daarom hebben we de andere 2 gelijk op de buik gelegd toen het moeizamer ging en ze sliepen als osjes. Maar wel met een earosleep matrasje, anders slaapt deze dame niet ;-)
Zo'n allarm systeem erbij vind ik wat overdreven. Mijn vriendin had het ook, maar die was er niet blij mee omdat hij ook soms zonder 'reden' afgaat en dat veroorzaakt een boel stress.
 
Op internet kun je wel wat over lezen, maar vooral dat ouders tot de conclusie komen dat het nogal overbodig is omdat deze nogal vaak afgaat. Over de earosleep matras is ook wat controverse vooral met betrekking tot vocht. Conclusie die je van internet/forums kan trekken is dat het beste een gewoon matrasje is met een aerosleep matrasbeschermer. Verder zijn niet alle kraamhulp instanties een voorstander van het aerosleep matrasje.
 
Wij hebben voor onze andere 3 kinderen geen aerosleep o.i.d. gebruikt. Mijn dochter van 6,5 mnd slaapt nog steeds in de wieg op haar rug. Voor mij hoeft dat allemaal niet zo nodig.
 
Als mijn kinderen op de rug sliepen was ik er trouwens ook niet aan begonnen, maar omdat ze buikslapertjes waren/zijn heb ik het wel gedaan. Anders zie ik het nut er ook niet van hoor.
 
Terug
Bovenaan