Narcose bij curretage

Bah, nu zit ik de hele dag te bedenken wat me morgen gebeuren gaat.
Hoe slecht is die narcose die je krijgt bij de curretage, stel dat ik volgende maand alweer zwanger ben, heeft dat dan invloed?
En zou ik ook kunnen kiezen voor algehele narcose?

Gr. Roos

Hoi Rosaliek,

Hoe vervelend het ook is dat je gecurreteerd moet worden, maak je er niet te druk om. Ik heb het zelf in december gehad en het is me niet 100 maar 1000 % meegevallen. Ik kreeg een roesje, een algehele rarcose dus. Ik heb echt helemaal nergens last van gehad, alleen een heel klein beetje moe na afloop. Maar geen heftige bloedingen, geen buikpijn. Ik vond het niet te geloven  dat ze dat allemaal met je kunnen 'uithalen' en dat je er geen centje last van hebt.

Heel veel sterkte morgen!! Maar troost je; voor je het weet is het voorbij. En hoewel de arts ontkennend reageerde toen ik ernaar vroeg, heb ik vaak gehoord dat vrouwen na een curretage wat vruchtbaarder zouden zijn. Zelf ben ik na mijn curretage 1 keer ongesteld geworden en toen weer zwanger! Dat eindigde toen wel weer in een miskraam, maar feit is dat het wel heel snel weer raak was.

Sterkte meid.

Groetjes
VB

hoi,

ik heb het 5 maanden geleden ook gehad en het viel mij ook inderdaad 100% mee, en was na 5 weken zonder ongesteld te worden al weer zwanger, (wat helaas een bbz was) dus als je er klaar voor bent zou ik er lekker weer voor gaan meis... wel wil ik je veel sterkte wensen morgen en de dagen erna, ik kon soms best emotioneel zijn, mischien komt dat van de narcose??

liefs sas

Hoi Roseliek,

Ik heb vanmiddag nog een curettage ondergaan en ik was op van de zenuwen, omdat ik nog nooit onder narcose was geweest e.d.

Het is mij voor de volle 100% meegevallen. Ik zal je mijn dag even laten zien:

Maandag 3 juli kreeg ik een echo in het ziekenhuis om te controleren of mijn miskraam volledig had doorgezet, niet dus, het vruchtzakje zat er nog. Ik bloede al 4 weken en soms best hevig. De arts vond het nu tijd worden voor een curettage.
Maar wel direct morgen 4 juli!
Slik dacht ik dat is snel, maar wel beter dan kan ik mij niet te nerveus maken.

Vanochtend moest ik mij om 10.15 uur melden en kreeg daar keurig uitleg over alles wat mij te wachten stond. Ik moest om 11.45 uur een tweetal paracetamol innemen en een kalmerend tabletje, ik zou dan om 12.45 uur geholpen worden dit werd echter al om 12.15 uur. Iedereen die ik tegenkwam bij het infuus e.d. hebben mij er heel goed en heel relaxed doorheen gepraat en alle tijd gegeven om vragen te stellen enzo en voor dat ik het wist sliep ik en lag ik om 13.30 uur alweer op de kraamafdeling wakker en wel een beschuitje te eten.

Vanaf 17.00 uur was ik weer thuis en ik ben alleen nog een beetje moe en verder totaal geen klachten, uiteraard wat bloedverlies maar dit zal niet lang aanhouden.

Het viel bij mij dus echt 100% mee! Maar je zult het zelf moeten ervaren.
Ik zal morgen in ieder geval aan je denken!

Gr. Vriendje

Terug
Bovenaan