narcose en zwanger worden ???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, ik moet 8 december geopereerd worden, vermoedelijk onder algehele narcose heb hier volgende week een gesprek over met de anesthesist. Weet iemand of narcose naderhand een nadelige invloed kan hebben op het zwanger worden ?? Ik overweeg ook om plaatselijke of gedeeltelijke verdoving te kiezen, weet niet of dat kan maar als het kan zou ik het wel overwegen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee ?? Wij vinden het "zonde" om het zwanger worden uit te stellen voor de operatie.

Groetjes, Vlinder11

hoihoi

Ik weet niet of het een belangrijke operatie is, maar je eigen gezond heid is toch ook heel belangerijk??
Als je al zwanger bent is een narcoze of verdoving schadelijk voor de baby, maar voor zover ik weet niet voor het zwanger worden.
Maar dat zou je dan namoeten vragen aan je arts..
 liefs silvia

Hoi hoi,

Natuurlijk is mijn eigen gezondheid heel erg belangrijk. Wat ik bedoelde is dat als de mogelijkheid bestaat om plaatselijk of gedeeltelijk verdoofd te worden dat ik dat dan liever doe zodat mijn lijf naderhand minder hoeft te herstellen van de verdoving. Als ik na alghele narcose een paar maanden nodig heb om het geheel kwijt te raken dan is de kans op zwanger worden ook verminderd denk ik maar dat weet ik niet zeker dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn die daar iets over weten.

Groetjes, Vlinder11

Ha vlinder,

Ik ben ook al een paar keer geopereerd en daarbij was niet mogelijk om plaatselijk te verdoven en moest dus onder algehele narcose. In het zh hebben ze gezegd dat narcose 2 maanden nodig heeft om je lichaam helemaal te verlaten.
Ik moet zeggen dat dat bij mij niet t geval was en dat t langer heeft geduurd. Als ik jou was moet je t even aangeven.
Ik was zwanger en moest geopereerd worden, maar geen belangrijke op en we hebben hem toen uitgesteld en pas geop toen ik bevallen was.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs Polla

Terug
Bovenaan