??? Narcose en zwanger zijn???

Hallo, ben benieuwd of iemand dit weet...

Binnenkort moet ik een operatie ondergaan en we zijn bezig met zwanger worden. Is het schadelijk als ik misschien net voor of na de operatie zwanger zou worden? Het is geen heftige operatie, maar wel onder volledige narcose. Hebben heel lang moeten wachten voordat we "echt" konden proberen, en nu vallen mijn vruchtbare dagen waarschijnlijk net voor of net na die operatie...moet ik dan weer veilig gaan zijn, of laten gebeuren?
Weet iemand dit?

Hoi,
Ik weet dat je dit niet wilt horen, en misschien zelf ook wel weet.
Maar ik denk dat je het rond de operatie toch even veilig moet doen.
Het is een veel te groot risico. Ook al wordt je zwanger net na de operatie, die narcose
moet toch echt eerst helemaal uit je lijf zijn. En dat duurt wel een weekje ofzo.
Ben zelf al vaak geopereerd dus ik weet dat het even duurt.
Je kan beter een maandje langer wachten dan dat je doorzet en je kleintje aan allerlei
risico's blootstelt. Dat wil je toch ook niet?
Heel veel sterkte met de operatie en succes met je herstel.
Dan kan je daarna weer lekker aan de slag.
Groetjes Melanie

Zwanger zijn en narcose gaan niet samen. Ze willen je in geval van zwangerschap hooguit plaatstelijk verdoven en dan alleen na de 12e week. Ik weet dit uit ervaring , ik ben namelijk zelf pas geleden geopereerd. Sommige artsen willen in zo'n geval zelf wachten tot je bevallen bent andere willen dus nog wel na 12 weken onder een plaatselijke verdoving opereren.
Succes.
Groetjes Lillian

Bedankt voor jullie reacties,

ik wil ook absoluut gene risico nemen, maar ik weet niet precies hoe mijn cyclus loopt, alleen dat het misschien rond die datum valt. Ik was er eerst ook zeker van dat we tot na die operatie zouden wachten, maar ergens anders op hetzelfde topis, ander forum, werd er gezegd dat het geen kwaad kan, zolang je het niet zeker weet, pas een week na positieve test,omdat het vruchtje dan pas in contact met je komt te staan, vandaar. Wel gek, daar word dat dus gezegd, maar goed dat ik dan nog verder heb geprobeerd. In boeken kan ik e rniks over terug vinden!

Maar dan neem ik geen enkel risico!!!   Bedankt!!

hoi,
ik zou zeggen bel morgen even de anesthesist als je daar al langs bent geweest, anders heb je vast nog een afspraak met hem/haar voor je operatie, en dan kan hij/zij je er alles over vertellen....

wij weten wat we horen maar ieder lijf en ieder middel is toch anders...

gr brenda

Hoi hoi,

Ik ben drie weken geleden geopereerd onder volledige narcose, dit was eigenlijk niet het plan de operatie zou pas 20 april gaan plaatsvinden maar (gelukkig) kwam er een plekje vrij. Ons is sterk afgeraden om zwanger te raken voor 20 april omdat een narcose heel veel invloed heeft op de foetus! het kan erg schadelijk zijn zelfs. Dus wij zijn wel met de pil gestopt maar hebben het met condoom gedaan.
Gelukkig heb ik de operatie achter de rug en volgende week is mijn eerste NOD!!

Veel sterkte met je operatie en daarna met zwanger worden!

Groetjes Roseliek

Toch zit er schijnbaar verschil in, misschien doordat het verschillende operaties kunnen zijn met verschillende narcosemiddelen?
Ik was vandaag in het zkh en moest meteen naar anesthesie om de boel door te spreken...dus ik heb het gevraagd..gezegd dat we bezig zijn en of we daarmee moeten wachten. Volgens die persoon hoeft dat niet, zelfs als ik zwanger zou zijn op moment van operatie is dat volgens haar niet schadelijk...daarop had ik zoiets van...huh...hoe kan dat dan, maar er zitten geen risico's aan zei ze, alleen dat het belangrijk is om te vermelden, dat ze er rekening mee kunnen houden en het weten...
dus..nu weet ik het ook niet hoor, zij heeft e rtoch verstand van, daar moet ik toch vanuit kunnen gaan? en ik hoor dus ook verhalen van mensen die wel operaties hebben gehad, ook zonder risico's....nu moet ik dit eens even laten bezinken.....ik weet t ook niet!

Terug
Bovenaan