Narcose

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wie weet of een gehele narcose invloed heeft op zwanger worden?
Ik ga in april onder gehele narcose, we willen dolgraag zwanger worden en ben nu wel gestopt met de pil en zullen het dus met rubbertje moeten doen tot die operatie.
Ik ben nu een beetje bang dat die narcose invloed gaat hebben op het zwanger worden en dat het allemaal langer gaat duren dan we hopen.

Gr. Roos

Hallo,

Naar mijn weten heeft het niet heel veel invloed op het zwanger worden. Het heeft wel invloed op een baby als je al zwanger bent.
Maar de anesthesist kan je daar alles over vertellen, en aan hem of haar kun je dat makkelijk vragen.

Groetjes miran

Bedankt voor je reactie.
Dat het niet goed is voor je baby als je zwanger bent lijkt me ook, maar je mag toch niet onder narcose als je zwanger bent?

Gr. Roos

Hoi Roos,

Narcose slaat zich op in je spieren. Ze zeggen wel eens dat voor elk uur dat je onder narcose bent je een half jaar nodig hebt om het geheel uit je lijf te krijgen. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld veel krachtsinspanning levert, er een klein beetje nacose vrij komt uit je spieren (waardoor je bijv. sneller moe bent). Of het voor elk uur echt een half jaar duurt weet ik niet maar ik ben vaak genoeg geopereert om te weten dat het wel een paar maanden duurt voordat je het gevoel hebt weer normaal alles te kunnen doen (zonder moe te worden). Dit zal natuurlijk ook liggen aan de plek waar je geopereerd wordt. Of dit ook uitwerking heeft op je kindje als je vlak na de operatie zwanger wordt?? Ik weet het niet, dat kan je inderdaad het beste aan de anastasist vragen. En een tip: als dit een punt is waar je je nerveus overmaakt, zou ik deze week het ziekenhuis nog bellen want dan weet je het alvast. Als je je nerveus maakt op het moment dat je op die tafel ligt, werk je je de narcose alleen maar tegen.

Veel sterkte en natuurlijk succes!
liefs Bientje

hoi meis

Op zich heeft de narcose geen invloed op het zwanger worden maar het kan wel zijn dat je lichaam een beetje van slag is. Het kan zijn dat het weer even duurt voor je cyclus weer normaal is.
Dit verschilt van persoon tot persoon, het kan ook zijn dat jij er geen last van hebt.
Ik hoop het voor je.

alvast veel suc6 met je operatie!!!

Liefs Anke

Terug
Bovenaan