Nare verhalen...

Goedemorgen,

Van de week had ik een topic over mijn onzekerheid. Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Was ik gisteren bij een vriendin, vertelde ik haar dat ik me soms zorgen maakte over het feit dat ik de kleine zo weinig voel. Kreeg ik een verhaal dat ik me danmaar snel moest melden bij de VK omdat zij iemand kende die haar kindje met 35 wkn was verloren. Zij had de kleine ook altijd weinig gevoeld. Het gevolg dat ik dus gisteren de hele avond overstuur was. Waaron doen mensen dat toch, altijd maar weer met van die horrorverhalen komen. Nou ben ik normaal gesproken heel nuchter en kan ik een hoop hebben maar dit maakt iemand toch onzeker??? En deze vriendin heeft zelf net een kleine gekregen......dan begrijp je toch dat dit niet leuk is???? Hebben jullie dit nou ook om je heen??? Nou, ik ga lekker even een nachtje weg met mn lief, even ontspannen en proberen weer lekker contact te maken met de kleine. Heb een goede zondag allemaal!!! Liefs

Ja, heel herkenbaar. Van die vreemde figuren met nare verhalen.
En sommige kindjes zijn gewoon wat rustiger dan anderen!!!
Niks van aantrekken en miss. kun je een extra controle vragen bij je VK als je heel onzeker bent!

Liefs Sonja

Zal ik je een cursus nuchterheid geven? :)

Gewoon niet naar luisteren lieverd en weet je, ik vind zelfs dat je mag zeggen dat je niet zit te wachten op dat soort verhalen... maak van je hart geen moordkuil!

Geniet van je nachtje weg

Irritant, dat soort mensen. Zit je op dit moment echt totaal niet op te wachten he?

Wat Sonja zegt: misschien een extra controle vragen als je je onzeker voelt?

Bij deze zwangerschap is mijn kindje ook een stuk rustiger dan bij mijn vorige twee zwangerschappen. Gewoon een rustiger kindje. En mijn placenta ligt aan de voorzijde, dat scheelt ook.

Meid, niks van die verhalen aantrekken!!

Ik voel mijn mup ook vaak niet. Ik heb ook de placenta aan de voorkant, terwijl die in het begin aan de zijkant lag. Zelfs als ik haar op de echo lekker zie trappelen, voel ik het niet. Ze moet zich al wat ruwer bewegen wil ik het voelen. Dat is meestal pas in de ochtend of avond. Of als ik te ver en te lang voorover geleund aan een buro zit...haha! Dan komt er 'commentaar' vanuit mn onderbuik!
Die horrorverhalen, ja, ik kreeg al direct bloederige bevallingsverhalen te horen die je normaal bespaard blijven... :s

Hier een Maart mama. Ik ben nu 34+2 weken zwanger. En nu sinds een week of 3 voel ik pas echt heel veel beweging. maar daarvoor ook niet.
Soms dagen lang dat ik dacht voel ik nou wat in de verte of niet.
Het ene kind is heel actief, het andere een stuk minder. Hangt ook van de ligging van je placenta af.
Ik ben er allang mee opgehouden al die horror verhalen.
Ja er overlijden wel eens kinderen op het laatste moment. Maar er worden er heeeeeeeel veeeeel meer gewoon prima geboren.
Jammer die mensen die menen dat jij je beter gaat voelen van zulke verhalen. Sluit je er voor af.

Het is een tikje aan de valse kant, maar als mensen zo'n verhaal aan mij vertellen vraag ik vaak:" Waarom vertel je dit aan mij? denk je dat ik me hier beter door ga voelen?" of ik zeg heel sarcastisch:"je hebt gelijk, ik kan me beter ziekmelden en wil dan even de ambulance bellen, want straks overkomt mij dit ook!" en dan met de nodige dramatische gezichtsuitdrukkingen en gebaren. Het eerste werkte bij vrienden beter, de tweede gebruikte ik in het begin vaak op mijn werk. Inmiddels weten ze beterdan mij horrosturies te vertellen, hahaha.

en wat Bab zegt: maak van je hart geen moordkuil!! Je kan het altijd op je hormonen schuiven :):)

Terug
Bovenaan