Nasi

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje; onze kleine man eet nu eigenlijk elke dag met ons mee, maar nu wilde ik zaterdag nasi maken. Hebben jullie kleintjes al nasi of zo iets op?
Het lijkt me best wel gekruid namelijk.
En satesaus zal ik er maar niet bij doen want mijn man heeft jaren last gehad van een pinda-allergie, ik moet er niet aan denken dat Efraim dat ook krijgt.
Ik kan natuurlijk ook wat rijst overlaten en dat door zijn nasi heen doen zodat het wat minder kruidig word, maar dan wordt het weer zo droog.

Punt is, dat meneertje geen potjes meer hoeft.
Van de ene op de andere dag is het over.
En ik heb niet zo'n zin om 2 keer te koken

Hoi Issie,

Ik geef Heather gewoon wat wij ook eten. Het mag ook best gekruid zijn, dat kunnen ze wel hebben, je moet alleen oppassen met zout. Maar aan de andere kant, een keertje kan ook echt geen kwaad! Mocht je het toch niet vertrouwen dan kan je misschien een klein beetje groenten met vlees apart in een klein (koeke)pannetje klaarmaken. Ik heb speciaal voor dat soort gelegendheden zo'n klein koekepannetje gekocht (paar euro bij wibra).  

Wow, geen potjes meer... Issie, ik ben stikjaloers, da's namelijk het enige wat mevrouw nog wil zo'n beetje  (kwa avondeten dus). En (jaja), pasta met gorgonzola-saus en risotto enzo...

Groetjes en eet smakelijk!

KT

Hoi!

Lara eet al een paar maanden o.a. macaroni met ons mee. Wij maken dat met de macaroni-mix van Honig. Is best stevig gekruid vind ik. Ze heeft er geen last van gehad en het is eigenlijk haar lievelingskostje! Maar 1x per week vind ik wel voldoende voor zoiets gekruids.
Je zou, voordat je de nasimix door de hele pan gooit ook wat van de gekookte rijst eruit kunnen halen en dat met iets minder nasimix aanmaken. Of idd wat extra rijst toevoegen.
Ik durf ook de pindakaas en pindasaus nog niet aan; je hoort best vaak van pinda-allergie dus daar wachten we nog even mee.

eet smakelijk! (Yammie, nasi!)

Jacoline.

Ha die Issie

Wij zijn er mee begonnen om Thomas ook dat soort gekruide maaltijden te geven en het bevalt prima. Met rijst is het wel prutsen omdat hij dus zelf wil eten dus die rijst pakt ie 1 voor 1 op om in z'n mond te stoppen. Schiet dus niet op maar met een beetje mazzel kleeft het wat aan elkaar en gaat het wat sneller.
Wat betreft pinda-allergie; zeker als het in de familie zit dan is het inderdaad wijs om nog even te wachten met pindasaus. Wij hebben het niet in de familie en geven Thomas al vanaf 8 maanden pindakaas (wij wisten niet dat dat een risiko was) maar het gaat gelukkig goed.
Hey maid; succes zaterdag met de nasi en tot horens he

Ida

Nou, dan ga ik het gewoon proberen.
Bedankt voor jullie reacties! Ben wel benieuwd wat hij er van gaat vinden.
Hihihi...
We zien wel!

Hahahahaha...Ida ik moet wel lachen om die schat van jou die het helemaal alles zelf wil doen.

Jij ook tot horens he...

Terug
Bovenaan