Nat bedje door het spelen??

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum en heb al wat gelezen over jongetjes en meisjes die met hun geslachtsdelen spelen.

Nu hebben wij met ons zoontje van 2.5 jaar het volgende:

Hij is zich erg bewust van zijn Pippi (zoals wij zijn plassertje noemen) en als hij de kans krijgt speelt hij ermee (wordt dus ook erg stijf en zegt dan regelmatig; kijk nouwwww).
Nu doet hij dit ook als hij slaapt, onbewust?? wij weten het niet.
Maar na elk slaapje of het nu smiddags of snachts is is het hele bed nat, ik ga dan een aantal keren kijken of hij nog goed ligt en vind hem dan altijd met zijn hele arm in zijn rompertje, in de luier. Logisch dat het dan niet droog blijft.

Nu hebben we al veel dingen geprobeerd, van het aankleden met een luier, dan rompertje, dan onderbroekje (of dan nog luier en onderbroekje). Poosje de toevlucht genomen tot luier, legging (strak), rompertje en onderbroekje eroverheen. In de slaapzak de mouwen erg krap maken, maar hoe hij het doet doet hij het. Zelfs een strakke riem om zijn middel kan niet helpen, als hij er niet via de bovenkant bij kan doet hij het via de broekspijpjes wel.  
Het lukt hem 9 van de 10 slaapjes om het bed en alle kledig nat te krijgen.

Zoals jullie misschien wel snappen heb ik het daar erg mee gehad en zijn we aan het einde van het latijn. Zeker omdat we nog op vakantie in het buitenland gaan en daar dus niet de beschikking hebben over 30 verschoningen....

Wie heeft er goede bruikbare tips voor ons??
groetjes

Sonja

 
Het enige wat ik nog kan bedenken is het inbakeren van de armpjes. Dit houdt de armpjes gestekt naast z'n  lichaampje. Het lijkt mij dat hij het spelen met z'n piepie gebruikt om in slaap te komen en hij zal dus "gedwongen"een andere manier moeten zien te vinden. Wat ik uit de documentatie over inbakeren kan opmaken, is dat het voor een peuter maar een week nodig is (ook voor uit bed klimmen etc.) Ik ben er nu al een tijdje mee bezig, maar dan voor mijn baby van 9 weken. Bij mijn twee oudsten wist ik dit nog niet. www.debakermat.nl
 
...maar ieder kind is anders en als je denkt dat het je kindje (of eigenlijk jouzelf) kan helpen moet je het misschien proberen maar zorg er dan wel voor dat je precies weet hoe je het moet doen, want het moet strak hoor!
 
Kinderen zijn met 2,5 zeker nog niet te oud, staat speciaal een hoofdstukje over kinderen van die leeftijd in het boekje inbakeren brengt rust.
Kinderen die problemen hebben met inslapen (oa ook uit bed klimmen of steeds gaan staan) baker je helemaal in (ook benen vrij strak) maar voor dit spelen zou alleen armen strak ook goed kunnen (kan met grote doek, moet wel onder voetjes dichtgeknoopt ivm omhoog schuiven).
Wel eerst goed in verdiepen, doeken zijn niet eenvoudig aan te brengen, eerst even oefenen....
Ik wist ook niet dat het bij oudere kinderen ook kon, anders had ik het zeker bij mijn oudste twee dochters ook gedaan!!!! We hebben wat nachten met hun geknokt!
 
hallo,
wat erg voor je dat je zoveel moet verschonen!
maar ik weet zeker dat het weer even snel weer verdwynt als dat 'de gewoonte' zich ontwikkelde,myn zoontje is nu byna drie en rond tweeenhalf had hy dat ook!
wy probeerden ook alles,we deden hem extra  spannende shorts aan of stonden op wacht want als je hem in bed legde duurde het geen vyf minuten voor hy zich had uitgekleed en ging' friemelen' aan zyn piemel.
nu vind ik dat op zich niet zo raar want hy begint zichzelf te ontdekken en sinds we meer bezig zyn met op het potje gaan weet hy waar de plas uitkomt.
en als hy het alleen maar in zyn bedje doet vind ik dat op eigenlyk alleen maar de juiste plek,lekker rustig en je stoort er niemand mee,toch?
alleen is nog niet zindelyk en door het niet dragen van die luier heb ik gegarandeerd een nat bed, en hy lykt niet te plassen als je hem op het potje zet.
maar na een paar weken was het over,we hebben hem soms wel vyf keer op een avond opnieuw zyn luier aangetrokken en gezegd dat hy die niet mocht uittrekken.
maar blykbaar wist hy toen genoeg over zichzelf en hy deed het nooit meer!
en over dat inbakeren,ik weet dat het voor sommige kinderen echt de uitkomst is maar het is toch geen dwangbuis?
ik vind het in dit geval overdreven,maar dat is myn mening.
groetjes en veel succes!
 
Terug
Bovenaan