Nat zandbakzand

Mijn zoontje van bijna twee speelt erg graag in de zandbak, maar al het zandbakzand wat ik tot nu toe heb geprobeerd is allemaal zo nat. Als hij hierin heeft gespeeld zijn zijn kleren helemaal doorweekt. Vorig jaar heb ik de zandbak ieder mooi moment open gezet om te drogen, maar dat is niet gelukt. Heeft iemand een idee waar ik droog zand kan kopen of hoe ik het zand snel droog krijg?
 
Staat de zandbak op een plekje waar de zon komt? Dan droogt het zand veel sneller. Het is ook afhankelijk denk ik van de soort zandbak: een schelp of een houten zandbak. Een houten zandbak ademt meer waardoor vocht ook makkelijker kan verdwijnen.
Wij hebben geen zandbak en maken gebruik van de enorme zandbak bij de dierenweide. Hier is het zand aan het oppervlak droog en ongeveer 30 cm dieper is het wat natter, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Sterkte met het zand!

Daarnaast zou je ook kunnen overwegen om een mini-overalletje voor je zoontje te kopen. Het staat "stoer" en is reuze praktisch; overall uit en min of meer schone kleren komen er onder vandaan.
 
Hallo !
Het zandbak zand is inderdaad erg nat.
Wij hebben hem dan zomers ook openstaan als de zon er op schijnt, het bovenste laagje word dan mooi droog. Daar onder is het zand nog nat, waardoor onze dochter evengoed nog een taartje kan maken,of zo. Maar haar kleren worden worden minder vies. Onze zandbak is van plastic.

Groeten van Miena !
 
hoi hoi,

Wij hebben de zandbak  in een huisje staan, zo kunnen de kids altijd in de
zandbak spelen, zelfs als het regent... dus probleem nat zand hebben we niet..
Je zou bij een bouwmarkt nieuw zand kunnen kopen en een stuk zeil of een
houten plaat zodat je de zandbak kan afdekken...
Dan is het probleem dat katten in de zandbak poepen/plassen ook gelijk opgelost..
En het idee van een overall vind ik ook goed plan...
Succes

groetjes simone
 
Heb je de zandbak op zand staan of op steen? Wij hadden de zandbak (met open bodem) eerst op ons stenen terras staan en dan kan het water niet goed weglopen en blijft de zand dus nat. Nu hebben we zandbak verplaatst en staat deze op de zwarte zand. Nu loopt het water goed weg en is de zand veel droger.

Misschien werkt dit bij jullie ook wel.
 
vraagje: mag je zoontje niet een beetje nat worden dan?

mijn zoontje (net 2) speelt ook regelmatig in de zandbak (lees: grote berg zand die nog gebruikt moet worden om het terras op te hogen). ik geef hem altijd speelkleren aan (of te wel: niet zijn beste kloffie) als hij buiten speelt. en heeft hij goede kleren aan dan mag hij simpelweg niet buiten spelen.

ik vind dat zand best nat mag wezen, anders kun je er ook niet mee bouwen of lekker in graven. en worden de kleertjes wat nat of zanderig, dat is met een kwartiertje droog. afkloppen (kind uitschudden, hihi) en klaar is kees. weer netjes genoeg.
een kind is een kind, dus mag best een beetje zandbakkerig zijn.

dit is niet bedoeld om je te beledigen, maar als je kind niet vies mag worden waarom neem je dan een zandbak?

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan