natash24

A

Anoniem

Guest

Hai,

Ik las dat jullie dochtertje ook een helmpje heeft.
Ons zoontje heeft hem sinds 13 april en hij heeft er ook geen enkele moeite mee.
Als hij hem afheeft plukt hij aan zijn haren en schut met zijn hoofd. Hij mist hem dan echt.
We hebben de 1e 2 nachten de helm niet opgedaan maar op zondagavond wel met helm op bed gelegd en afgewacht. Toen wij zelf naar bed gingen lag hij nog zo lekker te slapen dat we hem niet hebben afgedaan en sindsdien heeft hij hem 23 uur per dag op.
Drie weken geleden zijn we terug geweest naar Rotterdam omdat hij erg strak zat en er is een laagje uitgehaald en bijgeschuurd.
Toen had hij hem pas 5 weken op en je zag al resultaat.
Ik kan helaas geen foto plaatsen ben niet zo'n held met pc's.
Maar Roel heeft dezelfde als jullie meisje alleen dan een blauwe.

Waar zitten jullie met de behandeling van de helm?

Groetjes wen

Hoi!

Wij zijn net begonnen met de behandeling. Op 6 juni hebben we de helm gehaald, maar het was voor ons een drukke dag, dus heeft ze hem niet veel op gehad. We zagen het niet zo zitten om op een bouwplaats met een helm aan het frutsen te zijn, al is het eigenlijk wel de plek voor een helm. Van vrijdag op zaterdag heeft ze hem voor het eerst echt 23 uur op gehad. Ze slaapt er heerlijk mee.
Dat geschud met het koppie ken ik, dat doet Anne ook als ie nu even af is. Aan haar haren trekken lukt nog niet, want ze heeft nog bijna geen haar.
Hoe houden jullie de helm schoon? Ik heb hem wel idere morgen met alcohol schoongemaakt en daarna wat talkpoeder erin gedaan, maar hij blijft stinken. Als dat zo blijft wordt dat nog leuk komende half jaar.

Groetjes,
Natasja en Anne (29 november 2006)

Hai

Wat goed om te horen dat Anne er geen last van heeft s-nachts en dat ze er heerlijk mee slaapt.
Roel heeft wel haar en dat wordt donderdag een beetje bijgeknipt voor de eerste keer. Moet het wel opvangen voor in het babyboek.
Het wordt al lang en uit ieder gaatje komt nu een plukje haar. Beetje blondering erop en je heb coupe soleil.
Wij houden de helm alleen met alcohol schoon. Talkpoeder werd afgeraden omdat dat dan weer vies en plakkerig wordt.
Maar het stinkt wel he? Als ik Roel zijn haartjes gewassen heb en ik zit hem de fles te geven of te knuffelen ruik ik het nog.
Daarom hoop ik voor onze kanjertjes dat het geen hele warme zomer wordt.

Maar aan de foto te zien heeft Anne er geen last van met de bigsmile.

Vorige week had mijn andere zoontje bij oma in alle gaatjes een dikke viltstift gedaan dus hadden we een stekelvarkentje.
En hij vind alles best.

Wij hebben om het riempje wel een stukje leren zeem gedaan voor het geval het zou gaan irriteren.
Voor de rest heeft hij nog geen smetplekken gehad en ik hoop dat zo blijft.

Groetjes wen

Whahahaha, een stekelvarkentje! Ik was er nog niet op gekomen, maar wat een onwijs goed idee! Is weer eens wat anders dan een motormuis zoals we Anne nu noemen.
Slapen doet ze echt super met helm. Dus ik ben supertrots. Ze slaapt er ook heerlijk mee door, iets waar ik een beetje bang voor was.
Ik heb overigens nog niets viezigs gezien door de talkpoeder. Ik gebruikte het zelf altijd voor mijn badmuts tegen het plakken ervan (deed wedstrijdzwemmen). Nu zitten Anne's haartjessoms wel een beetje vastgeplakt. Ik vind haar na zo'n alcoholschoonmaakbeurt altijd net zo'n verslaafde. Die lucht...... als ze het maar niet lekker gaat vinden.....
Anne heeft alleen op haar achterhoofd wat langere haartjes en daar komen ze wel door de gaten heen. Ik zat me al te bedenken dat ik straks dus wel staarten kan maken. Gewoon door de gaten heen! En inderdaad, kunnen we haar meteen een coupe soleil aanmeten. Hihi.
Ik heb inmiddels ook een stuk zeem aan het riempje geplakt. Niet dat het ging irriteren, maar het is zo vies met die fruit en groentehapjes. Nu is het lekker makkelijk te vervangen.
Ik probeer er het positieve maar van in te zien. Gelukkig doet Anne dat ook.
Wat ik wel lastig vind zijn die beetje rode plekjes. Ik weet nooit wanneer het nou te rood is. Waarschijnlijk is dit nog niks, maar toch. Wanneer is rood echt rood. Toch wel wat lastig.

Groetjes,
Natasja
en
Anne

www.redressiehelm.hyves.nl

Sorrie, kom even storen hier tussendoor  maar wat een super leuke foto van Anne!
Wat een heerlijk vrolijk meisje zeg...en zo te zien vind ze het inderdaad allemaal prima!
Fijn dat het zo goed met jullie kleintjes gaat

X 4dec

Jij mag ons wel even storen hoor!

Ik ben blij dat alles hier goed gaat met het helmpje. Hoe is het met jouw kindje? Wordt de afplatting nog steeds minder? Of blijft het nu een beetje gelijk? En moet je nog vaak naar de fysio (je ging toch naar de fysio of was het nou osteopaat?).

Groetjes!

Dank je wel  hahaha
Met onze kleine gaat het goed! Afplatting word minder, maar gaat wel langzaam... Gelukkig heeft ze heeeeeel veel haar waardoor het niet zo heel erg opvalt
De fysio komt nu nog 1 keer in de maand even kijken hoe het gaat en wat oefeningen doen. hij is vorige week nog geweest en nu komt hij achter 2 mnd nog een keer, waarschijnlijk de laatste keer! Het gaat echt super goed, ze is helemaal van haar vk houding af (eigenlijk na een paar keer fysio al!) en we hoeven ook bijna geen oefeningen meer te doen.
Het enige wat we nu nog konden doen was stimuleren om te draaien, maar dat doet ze nu zelf al en als ze op de buik ligt leunt ze nog op haar ellebogen, maar we "moeten" haar nu proberen te stimuleren om op haar handjes te gaan leunen. (snap je het nog?? hahaha)
Maar dit had   absoluut geen haast! Gewoon rustig aan zei hij.
Hij heeft ook gekeken hoe ze zat qua ontwikkeling en dat was gewoon gemiddeld maar ze was ook weer niet de snelste. Dit kon daarmee (vk-houding) te maken hebben. Hij zei dat je dat vaak ziet met kinderen die een forse vk houding hebben gehad, dat ze toch iets langzamer zijn.
Och ja, het komt allemaal wel!

Terug
Bovenaan