nathalia naar oogarts geweest

hey meiden

nou, vandaag was het zover.
nathalia is naar de oogarts geweest.
we gaan vanaf morgen beginnen met afplakken.
ze ziet heel slecht met haar schele oogje.
de sterkte weten we nog niet precies, dat komt in oktober.
dan wordt ze gedruppeld.
tot die tijd, het goede oogje afplakken zodat het slechte oogje getraind wordt om te kijken.
er zijn een paar testjes gedaan. een popetje zag ze van een meter afstand niet, maar pas op 30cm.
(even voor de duidelijkheid: het scheel kijken en slechtzien zijn 2 verschillende dingen hoor)

ze zijn tegenwoordig wel heel erg van het opereren hoor!
een paar maanden geleden ging ik voor mezelf weer naar de oogarts (ook scheelkijken) werd me gelijk gevraagd, of ik geopereerd wil worden.
nee was mn antwoord, dan maar scheel kijken hihihi
vandaag vroegen ze dus gelijk: hoe sta jij tegenover een operatie.
ik zo: heel ver weg whahahahaha
zie het dus echt niet zitten dat nathalia aan haar ogen geopereerd wordt.
eerst maar voorlopig gaan afplakken, en mocht dat niet helpen (waar ik niet vanuit ga)
dan ga ik nog eens 10 keer nadenken over een operatie.

zal van de week even een foto maken van mijn mooie meid, met haar mooie pleister op haar oog :D

liefs, do

Hoi do,

Onze oudste zoon heeft ook heel lang scheel gekeken, we hebben in totaal 3jaar afgeplakt, maar het hielp nagenoeg niet!
Uiteindelijk is hij op 6jarige leeftijd geopereerd en nu zie je het nog maar een heel klein beetje en dan alleen als hij heel moe is, voor ons was het ook wel belangrijk omdat we niet wilde dat hij er mee geplaagt zou worden!
De operatie is ons en hem heel erg meegevallen, maar goed zover zijn jullie zowiezo nog lang niet, misschien is afplakken bij haar al genoeg!
Hij kan wel goed zien, in ieder geval te goed voor een bril, maar mijn ervaring is dat op dit moment een brilletje juist heel hip is in tegenstelling tot vroeger!
Nou succes met het afplakken!

Gr MJ

hoi hoi

hm spannend!!!

alleen waarom liever scheel kijken als opereren???

mijn broertje en zusje keken allebei erg scheel en werden altijd gepest met schele en dat soort dingen ook altijd afgeplakt (wat een grote ramp was elke dag en een huilend kindje)
uiteindelijk zijn ze ook geopereerd toen ze een paar jaar aant afplakken zijn geweest en het gaat super vanaf die tijd ze worden niet meer gepest niks en alles ziet er super uit!!!!

kijk een operatie is altijd zielig maar jarenlang gepest worden vind ik nog veel zieliger

mn moeder riep ook altijd had ik het maar eerder gedaan!!!!

tis jou keus maar denk er even over na oke

liefs xxx

heyhey

het is eigenlijk heel simpel.
die operatie wil ik niet zo zeer niet omdat ik het zielig vindt voor nathalia,
maar omdat je maar 2 ogen hebt, die de rest van je leven mee moeten gaan.
ik ben gewoon veelste bang dat het fout gaat.
en de arts heeft ook al gezegd, dat als nathalia nu geopereerd moet worden, het er dik in zit dat het (niet goed genoeg) werkt en ze nog een keer geopereerd moet worden.

mijn zusje is geopereerd, toen ze 2 was. heeft niks geholpen.
mijn moeder is 3 keer geopereerd, alle 3 mislukt.
mijn broer en ik zijn niet geopereerd, alleen afgeplakt en wij kijken niet meer scheel.
(ik sinds mn zwangerschap dan weer wel, maar van mn 7e tot mn 18e nergens meer last van gehad)
ik heb tot mn 7e jaar pleisters op mn ogen gehad (afgewisseld)
en ben nooit gepest.

we gaan het gewoon eerst een tijdje aan kijken met pleisters.
als dat niet werkt, kan ze altijd nog geopeerd worden.
en ze is nu toch nog op een leeftijd dat ze het allemaal niet snapt.
ik had liever vroeger al naar de oogarts willen gaan, alleen mn dokter en cb vonden het toen nog niet nodig.
oogarts zei dus, had toch maar op je moedergevoel af gegaan, want hoe vroeger je daar mee begint, des te beter.
oh ja, het huilen viel bij mn broer, mn zusje en mij oo kwel mee hoor.
toen we baby waren, vonden we het natuurlijk  wel vervelend, maar je leert er mee omgaan hoor :D

liefs, do

quote: dotjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2009 19:20:36'));

heyhey

het is eigenlijk heel simpel.
die operatie wil ik niet zo zeer niet omdat ik het zielig vindt voor nathalia,
maar omdat je maar 2 ogen hebt, die de rest van je leven mee moeten gaan.
ik ben gewoon veelste bang dat het fout gaat.
en de arts heeft ook al gezegd, dat als nathalia nu geopereerd moet worden, het er dik in zit dat het (niet goed genoeg) werkt en ze nog een keer geopereerd moet worden.

mijn zusje is geopereerd, toen ze 2 was. heeft niks geholpen.
mijn moeder is 3 keer geopereerd, alle 3 mislukt.
mijn broer en ik zijn niet geopereerd, alleen afgeplakt en wij kijken niet meer scheel.
(ik sinds mn zwangerschap dan weer wel, maar van mn 7e tot mn 18e nergens meer last van gehad)
ik heb tot mn 7e jaar pleisters op mn ogen gehad (afgewisseld)
en ben nooit gepest.

we gaan het gewoon eerst een tijdje aan kijken met pleisters.
als dat niet werkt, kan ze altijd nog geopeerd worden.
en ze is nu toch nog op een leeftijd dat ze het allemaal niet snapt.
ik had liever vroeger al naar de oogarts willen gaan, alleen mn dokter en cb vonden het toen nog niet nodig.
oogarts zei dus, had toch maar op je moedergevoel af gegaan, want hoe vroeger je daar mee begint, des te beter.
oh ja, het huilen viel bij mn broer, mn zusje en mij oo kwel mee hoor.
toen we baby waren, vonden we het natuurlijk  wel vervelend, maar je leert er mee omgaan hoor :D

liefs, do

oke snap je helemaal;)

hier zijn er thuis 3geopereerd met alle 3 goeie resultaten
en ik denk (mijn mening he!!!!) dat je een van de weinige bent die er nooit mee is gepest
ze zal nu natuurlijk nog niet gepest worden is ze nog te klein voor maar zodra ze na de school gaan enzo betwijfel ik dat)

maar nogmaals jullie keuze uiteraard

succes

xxx

Terug
Bovenaan