Nationale broers en zussen dag!

JetskeOvN

Forumleiding
Hi lieve Ouders van Nu community, het is vandaag nationale broers en zussen dag!

Op een dag als vandaag vind ik het extra leuk om even stil te staan bij de bijzondere band van broers en zussen. Zelf heb ik een zoontje(3jr) en een dochter(11mnd) die steeds meer lol met elkaar beginnen te krijgen. Dat doet mij enorm veel plezier.

Ook heb ik een oudere zus waar ik ontzettend gek op ben en waar ik veel lief en leed mee heb gedeeld. We zijn best verschillend maar eigenlijk lijken we ook zo veel op elkaar. Mijn zus heeft een dochtertje van 2 (bijna 3) en is op dit moment 37 weken zwanger van een zoontje. Ontzettend spannend!

Mij lijkt het leuk om vandaag met elkaar de meest leuke en grappigste momenten van onze kinderen, met het thema; ''Broertjes en/of zusjes'' met elkaar te delen. Bijvoorbeeld grappige anekdotes of situaties of juist tips en ervaringen over hoe en waardoor jullie de kids een sterke(re) band hebben gekregen met elkaar. Ook kunnen er uiteraard ontroerende momenten gedeeld worden, alle ervaringen en verhalen zijn hier welkom <3.

Verder ben ik ook benieuwd of jullie al ideeën hebben voor de herfstvakantie die er bijna aankomt, hebben jullie al plannen? Blijven jullie lekker thuis of gaan jullie eropuit? zoals leuke boswandelingen, herfst knutsels maken, uit logeren of helemaal los in een indoor speeltuin?

Wie weet inspireer je iemand!

Fijne dag en vergeet niet je broer of zus in het zonnetje te zetten vandaag!
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk, nationale broers en zussendag! Ik ken het niet en dank je wel voor het delen. Erg leuk initiatief.
Ik heb niet heel veel aan te vullen want ik heb geen kinderen maar ik heb 2 broers en ben trots om wie ze zijn en wat ze bereikt hebben in het leven. Soms vraag ik me wel eens af hoe het zou zijn geweest als ik ook een zus had gehad. Maar ben trots op mijn broers en wie ze zijn en ben blij dat ik ze heb.
Wat leuk dat jouw dochtertje en zoontje een mooie band aan het vormen zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar erg van geniet.
Ik hoop dat er nog meerdere verhalen volgen van mensen met kinderen
 
Mijn dochter is enig kind. Maar heeft het wel heel vaak over haar broertje en zusje. Dat die nog bij hun thuis zijn en wat ze aan het doen zijn. In het begin noemde ze haar pop broertje. Inmiddels is de pop geen onderdeel van de fantasie meer.

Ik heb zelf wel een broer en een zus. Mijn zus nam me altijd op sleeptouw toen we klein waren, en was vaak kritischer dan mijn moeder. Toen ze naar de middelbare school ging, voelde ze zich te oud voor mij. En moest ik het maar alleen zien te redden, dat deed wel pijn. Nu als volwassene staat ze altijd voor me klaar wanneer ik haar nodig heb❤️.

Met mijn broer had ik altijd ruzie. Onze moeder vertelde ons altijd, dat wij het niet zo meenden. In een bepaalde kerstvakantie, had ik geen zin in de hele vakantie ruzie. Dus heb ik mijn broer gevraagd geen ruzie te maken. Die vakantie ging het heel goed. Toen ik het huis uit ging, miste ik de discussies met mijn broer enorm.
 
Terug
Bovenaan