natnek??

A

Anoniem

Guest
hallo

hoeveel drinken jullie kindjes per dag??? ik denk dat tycho best veel drinkt nl?
toch wel ongeveer een liter per dag!! (hier zit wel alles in natuurlijk)

xx wen mv tycho 15 mnd

Hoi Wen,

Sophie drinkt/eet een papfles van 200cc 's ochtends. Dan gedurende de dag zo'n 250cc dixsap en dan 's avonds nog een bekertje melk van 100cc. Dus ongeveer een halve liter. In fruit en yogurt zit ook vocht natuurlijk, maar dat tel jij vast ook niet meer?

Ik vind persoonlijk een liter wel veel, kunnen de niertjes dat aan? Maar ik weet eigenlijk niet precies wat de richtlijnen zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar wat de rest van de kindjes hier per dag wegzet aan drank haha.

Groetjes
Susan

Hoi,

Julian is 13,5 maand en drinkt ongeveer dit op een dag:

bij ontbijt fles van 200 cc
tussendoor soms wat water, niet veel
bij lunch fles van 200 cc
na zijn slaapje krijgt hij voor de middag een fles van ca. 300 cc met diksap of roosvicee
bij het warm eten water, maar niet veel
voor het slapen thee met melk, ik denk ongeveer 50 a 100 cc

Dus over de hele dag drinkt hij ongeveer 800 a 900 cc. yoghurt etc niet meegerekend. Hij heeft er behoefte aan en het belemmert zijn eetlust niet, dus ik laat hem gewoon drinken. Hij krijgt trouwens niet te veel zoete drankjes, ik denk dat dat niet zo goed is voor de niertjes, maar water en melk zijn niet zo belastend.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik weet eigenlijk niet precies wat Ivar binnenkrijgt, er gaat nauwelijks nog iets in de fles, alleen nog de beker of rietjesbeker, en de melk voor de pap meet ik ook niet af
hij krijgt in ieder geval 's ochtends pap, en 1x per dag een bijna volle rietjesbeker sap. Verder bij  het fruit  en het eten water uit een beker, en melk bij de lunch (schat 1/3 beker per keer). Met yoghurt erbij krijgt ie prima z'n vocht binnen, maar weet dus hoeveelheid...

groetjes Jenneke

hoi
maar teveel melk mag ook weer niet niet meer dan 300cc per dag aan al het zuivel omdat dit niet goed is voor hart en bloedvaten!!

xx wen mv tycho

Terug
Bovenaan