Natuurlijk bevallen of via keizersnede?

PFff k ben nog maar 24 wk maar zie al op tegen de bevalling. Ik kan zeg maar kiezen: of gaan voor een natuurlijke baring of ( weer) een keizersnede.

Ik krijg bij 32 en 36 wk groei echo's. Dit omdat mijn eerste bevalling een hel was. Deze is uiteindelijk geëindigd in een keizersnede. Nu doen ze groeiecho's om ( samen met mij!!) te bepalen of t weer een keizersnede wordt of niet.
Als t een groot kind wordt, wordt het sowieso een keizersnede. Als t een gemiddelde kind is en de baarmoedermond is aan het verstrijken dan leiden ze t in. Als t kindje gemiddeld is en er gebeurt nog niets met de baarmoedermond dan keizersnede. En k ga sowieso niet langer dan 10 uur in de ontsluiting zitten en niet langer dan 20 persen ( zonder dat er vooruitgang in zit).
Daarbij komt nog dat ik positief tegen een vaginale baring aan moet kijken anders kan ik ook een keizersnede laten doen.
War zouden jullie doen?
Hebben jullie nog tips of tricks?
Liefs !

ik kan je geen advies geven maar alleen zeggen dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft
mijn 1e was via naturlijke baring en vond dat een mooie belevenis (op het moment zelf weet ik het niet) maar achteraf ben ik blij dat het zo is ogen gaan
succes met je keuze en ga gewoon op je gevoel af
liefs bambie

hoi, ik ben 20 weken zwanger van ons 2e kindje, heb met de eerste ook keizersnee gehad. ook een draak van een bevalling, 19 uur in de weeën, 30 min persen inclusief vacuümpomp (aauuuwww) en uiteindelijk keizersnee. ik krijg ook groei-echo's met 36 weken, dan moet ik elke week naar de gyn. wil wel graag natuurlijk maar aan de andere kant niet. vind het erg lastig om te oordelen erover, wie weet gaat het nu wel goed. denk dat je het tegen die tijd beter kan beslissen. succes!

Hoi,

Dit is voor mij de eerste, dus heb geen ervaring. Alleen bij mij zal het er ook aan liggen of ik ga bevallen of dat het een keizersnede word. Ik begrijp je gevoel, maar heb geen ervaring erin dus kan ook geen advies geven.
Maar ik denk gewoon hele tijd, als ik het zelf niet kan is een keizersnede toch echt het beste. Alleen die onzekerheid wat het nou word vind ik wel lastig.

In ieder geval heel veel succes :)

ik herken je hele verhaal! ik heb 2 goede bevallinge gehad en 1 niet prettige bevalling. en moet ook met 32 en 36 voor een groeiecho. en zie er als een berg tegenop. bij is ht geen keuze ofiets w.s wel gewoon bevalllen. heb nu van de week gesprek gehad met verloskundige en moet zeggen het word iets rustiger in me hoofd erdoor. ik kom trouwens van maartforum en ben 27 weken.

ook ik kan je er eigenlijk geen advies in geven behalve zoals bambi zegt: goed naar je gevoel luisteren en kijken wat JIJ wilt!
ik heb 2 keer een natuurlijke bevalling gehad.
2keer ongeveer 18 uur in de weeen gezeten en t persen was 2 keer persen en toen waren ze eruit.
opzich niks te klagen dus. de pijn vond ik zelf reuze meevallen dus geen pijnbestrijding gehad.
zelf ben ik panish voor een keizersnede dus ik zou nou niet echt kiezen voor een keizersnede maar in jouw geval snap ik jou heel goed. straks zit ik weer weet ik het hoelang in mn weeen en dan vordert t weer niet! alle pijn en moeite voor niks!
pppfff moeilijk hoor!
succes met je keuze! luister naar jzelf

liefs do

Hoi
Aangezien ik zwanger ben van de eerste, kan ik hier over niet beslissen voor jou.
Zelf beval ik in het Ziekenhuis, dat vind ik een prettig idee, mocht er dan iets zijn kunnen ze optijd ingrijpen.

Ik zit in hetzelfde schuitje: 1e met KS gekomen, na een inleiding/weeen van zo'n 2 1/2 dag.... Ontsluiting kwam niet verder dan 5 cm, dus uiteindelijk is besloten om over te gaan tot een KS. Geen duidelijke oorzaak waarom de ontsluiting niet verder kwam, dus op zich ook geen beletsel om het deze keer niet opnieuw te proberen.
Ik heb aan de hele bevalling geen nare herinneringen overgehouden (vond het alleen jammer dat ik niet meteen met kind naar huis mocht, de nachten na de bevalling in het ziekenhuis vond ik echt niet leuk: voelde me alleen, zat vol met hormonen, etc. Heb dan ook erg m'n best gedaan om me 2 dagen eerder naar huis te laten gaan. dat lukte. Nu is zowieso de opnametijd na een KS met 2 dagen verkort -tja, dat wist ik ook wel dat het korter kon ;)- dus ik zie er al minder tegenop).
Ik wil het wel graag via de natuurlijke weg bevallen, of althans een poging wagen. Heb recent een gesprek in het ziekenhuis gehad (heb nu nog de controles bij de verloskundige, dat vind ik makkelijker, zit dicht in de buurt), met 36 weken nemen zij zoals gebruikelijk de controles over.
Wat ik van de vorige keer heb geleerd is om het allemaal los te laten; ik weet niet wat er nog allemaal op mijn pad komt voordat deze baby er is, tot nu toe loopt de zwangerschap gesmeerd, maar er kan nog vanalles gebeuren wat de plannen rondom de bevalling kan veranderen. Ik sta dit keer overal open voor (dit in tegenstelling tot de vorige keer, toen wilde ik per se thuis bevallen, oh wat vond ik het jammer dat ik met 42 weken werd overgedragen naar het ziekenhuis!)

Eigenlijk geen tips dus, maar wel hoe ik er in deze situatie tegenaan kijk. Succes met kiezen, en luister vooral goed naar jezelf en je eigen gevoel. (volgens mij als je de keuze maakt die het dichtst bij je gevoel ligt, dan is het altijd goed).

Terug
Bovenaan