Hallo, ik ben Babette, moeder van Ruben. Ruben is 3,5 jaar geleden geboren via de keizersnede. Na een goede zwangerschap wilde ik graag thuis bevallen. Alles leek ook goed te gaan tot aan de 6 cm ontsluiting. Na ruim 3 uur op 6 cm ontsluiting weeën op te vangen, besloot de vk dat het tijd was om na het ziekenhuis te gaan. De gyn constateerde ook direct dat Ruben nog te diep lag en de ontsluiting niet verder op gang kwam om besloot over te gaan op een keizersnede. Prima, Ruben was er binnen een half uur, wel met een bultje op z'n hoofdje en moe van alle weeën. Hij heeft 24 uur op de kinderafdeling met zuurstof gelegen. Nu weer zwanger, heel blij natuurlijk. De bevalling is voor mij duidelijk, na de ervaring van de vorige keer lijkt mij er niets anders opzitten dan een keizersnede. Nu loop ik onder controle van de gyn die de vorige keer de keizersnede heeft gedaan. Hij stelt voor dat ik er goed over na denk en dat we wellicht wel met een gewone bevalling kunnen starten en mocht ik na zoveel tijd nog niet zoveel cm hebben kan er alsnog overgegaan worden tot een keizersnede.
Graag hoor ik van andere moeders of zij de 2e keer wel volledig ontsluiting hebben gekregen. Ik ben zelf geneigd om te denken als het de 1e keer niet ging waarom zou het de 2e keer dan wel gaan ?!?!? Daarom hoor ik graag jullie ervaring hiermee, alvast hartelijk dank.
Graag hoor ik van andere moeders of zij de 2e keer wel volledig ontsluiting hebben gekregen. Ik ben zelf geneigd om te denken als het de 1e keer niet ging waarom zou het de 2e keer dan wel gaan ?!?!? Daarom hoor ik graag jullie ervaring hiermee, alvast hartelijk dank.