Natuurlijke bevalling na spoedkeizersnee (grote baby)

Hoi dames,

Ik heb een dilemma. Ik ben 20 september bevallen van een zoontje van ruim 9 pond. De
bevalling was behoorlijk heftig (na 30 uur, 1,5 uur persen en een
vacuum pomp toch maar een keizersnee)

Toch willen we nu alweer voor een tweede kindje gaan en ik zou zelf
mogen kiezen of het een natuurlijke bevalling word of geplande
keizersnee, omdat mijn eerste kindje zo'n reusje was zou ik ook eerder
ingeleid kunnen worden. Maar heeft iemand ervaring met een natuurlijke
bevalling na een keizersnee?
Het spookt toch nu alweer door mn hoofd terwijl ik (misschien) nog niet eens zwanger ben.
Bij onze eerste was ik 15 dagen te laat, dat scheelt natuurlijk ook in het formaat van je kindje.
Ik hoop snel van jullie te horen! Alvast bedankt!

Liefs Jen

Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met een keizersnee, maar wel met grote baby's.
Mijn oudste was ruim 8 pond en die is uiteindelijk geboren met vacuüm (wat niet lukte) en daarna tangverlossing.
De gynacoloog zei dat deze de weg wel had gebaand voor de volgende, dus toen ik weer zwanger was, zag ik er helemaal niet tegenop.
Helaas was deze bevalling nog erger, ze woog 10 pond, en daarbij nog een sterrenkijker.
Uiteindelijk is ze gelukkig gewoon geboren, maar vraag me niet hoe. Ik krijg nog de bibbers als ik eraan denk.
Toen ik zwanger van de derde was zag ik er vreselijk tegenop, en toen op de groeiecho te zien was dat dit ook weer een flinke baby zou worden ben ik ingeleid. Ze woog 9 pond, maar het was een mooie bevalling.
Nu ben ik zwanger van de vierde, en gaf mijn zorgen weer door aan de verloskundige.
Ik krijg nu zowiezo groeiecho' s maar het allerbelangrijkste was, dat mijn bekken breed genoeg is voor zulke zware baby's.
En dat is nu net het punt waar het om draait.
Ik zou het daar over hebben met je verloskundige of gynacoloog.
Inderdaad kunnen ze het gewicht in de gaten houden dmv groeiecho's en je evt. eerder inleiden.
Heel veel succes!