Natuurlijke bevalling na spoedkeizersnee (grote baby)

Hoi dames,

Ik heb een dilemma. Ik ben 20 september bevallen van een zoontje van ruim 9 pond. De
bevalling was behoorlijk heftig (na 30 uur, 1,5 uur persen en een
vacuum pomp toch maar een keizersnee)

Toch willen we nu alweer voor een tweede kindje gaan en ik zou zelf
mogen kiezen of het een natuurlijke bevalling word of geplande
keizersnee, omdat mijn eerste kindje zo'n reusje was zou ik ook eerder
ingeleid kunnen worden. Maar heeft iemand ervaring met een natuurlijke
bevalling na een keizersnee?
Het spookt toch nu alweer door mn hoofd terwijl ik (misschien) nog niet eens zwanger ben.
Bij onze eerste was ik 15 dagen te laat, dat scheelt natuurlijk ook in het formaat van je kindje.
Ik hoop snel van jullie te horen! Alvast bedankt!

Liefs Jen

Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met een keizersnee, maar wel met grote baby's.
Mijn oudste was ruim 8 pond en die is uiteindelijk geboren met vacuüm (wat niet lukte) en daarna tangverlossing.
De gynacoloog zei dat deze de weg wel had gebaand voor de volgende, dus toen ik weer zwanger was, zag ik er helemaal niet tegenop.
Helaas was deze bevalling nog erger, ze woog 10 pond, en daarbij nog een sterrenkijker.
Uiteindelijk is ze gelukkig gewoon geboren, maar vraag me niet hoe. Ik krijg nog de bibbers als ik eraan denk.
Toen ik zwanger van de derde was zag ik er vreselijk tegenop, en toen op de groeiecho te zien was dat dit ook weer een flinke baby zou worden ben ik ingeleid. Ze woog 9 pond, maar het was een mooie bevalling.
Nu ben ik zwanger van de vierde, en gaf mijn zorgen weer door aan de verloskundige.
Ik krijg nu zowiezo groeiecho' s maar het allerbelangrijkste was, dat mijn bekken breed genoeg is voor zulke zware baby's.
En dat is nu net het punt waar het om draait.
Ik zou het daar over hebben met je verloskundige of gynacoloog.
Inderdaad kunnen ze het gewicht in de gaten houden dmv groeiecho's en je evt. eerder inleiden.
Heel veel succes!

Ik hoop binnenkort evaring te hebben met natuurlijke bevalling na een keizersnede. Nu nog niet. Heb bij mn eerste ook een spoedkeizersnede gehad na 15 uur weeën. Maar zou er veel voor over hebben nu gewoon te bevallen.

Deze zwangerschap is niks anders dan de eerste, behalve dat ik nu (v.a. 36 weken) op controle moet bij de gyn ipv de verloskundige. Ze hebben mij niet eens een optie gegeven hoor om te kiezen voor een keizersnede. Maar ik zou ook het liefst  zonder bevallen!

Groetjes

Hier geen ks ervaring, wel 3 kinderen die redelijk aan de maat waren...
Ruim 9, ruim 8 en ruim 9,5 pond.
Voor mijn postuur bleek dit geen enkel probleem, ze zijn er alledrie vrij makkelijk uitgekomen (bij de oudste wel een knip en pressie op de buik, omdat er vanuit het kindje noodzaak was om NU geboren te worden) de andere twee zijn in respectievelijk 7 en 4 minuten persen op de wereld gelanceerd.

Heb ook nooit groeiecho's gehad, blijkbaar krijgen wij ze nu eenmaal groot en het kan dus bij mijn bekken prima.

Zou het tzt gewoon eens aankaarten bij VK dan wel gyn!

groetjes,
Marije

Hoi,

Ook ik heb bij de 1ste een spoedkeizersnee ondergaan en ben benieuwd hoe het nu zal gaan.
Ik was bij de 1ste te smal voor z'n gewicht, ruim 8 pond en krijg nu dus met 36 weken een echo om te zien hoe groot deze kanjer wordt. Tijdens de 20 wkn echo was alweer te zien dat deze ook flink is en vrees dan ook dat dit ook weer een keizersnee wordt.Aan de ene kant een gerustellede gedachte dat als hij een bepaalde grootte heeft ik weet waar ik aan toe ben, maar ook eng. Ik heb het gewoon geprobeerd en dat was hel en die keizersnee is nou ook niet echt ideaal te noemen.
Ik heb hier gelukkig goed over kunnen praten met de vk en gyn en we hebben al verschillende senario's besproken en dat geeft wel rust.
Dat is dan ook mijn tip. Bespreek het met je vk en gyn.

Evelien(26+4)

Hoi Dames,

bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels al zwanger (2de ronde) en ga ook binnenkort naar de gyn om alles door te nemen!! Vind het allemaal weer zo spannend! We hadden niet verwacht dat het zo ongelofelijk snel zou gaan!!

Liefs Jen

Hallo!

Ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben met een keizersnee bevallen in  september 2007, nadat de ontsluiting niet wilde vorderen en tenslotte op 9 cm bleef hangen. Onze dochter bleek met haar 4700 gram te groot voor mijn bekken...

Deze maand willen we gaan proberen voor een tweede en dan komt dit dus ook aan de orde. Bij de nacontrole vertelde de gyn dat ze het leifst wilde dat ik bij een tweede zou 'proefbevallen"....eerst proberen dus en eventueel een keizersnee. Maar dat er ook een grote kans wat op weer zo'n groot kind.....daar gaan we dus nog even over babbelen tegen die tijd! Ik vind het ook heel moeilijk.....de keizersnee voelde een beetje als falen,terwijl het ECHT niet anders kon....maar 'proberen' te bevallen???

Ik hoop dus dat anderen hun ervaringen hier neer willen zetten en erover willen praten.
Groetjes,

NathalieMS

Terug
Bovenaan