Natuurlijke bevalling na spoedsectio?

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben nu 19 weken zwanger en ben aan het nadenken over hoe ik wil of kan bevallen strakjes. Ik heb bij mijn eerste bevalling een spoedsectio gehad omdat mijn zoon een sterrenkijker was en niet ver genoeg ingedaald was om met de pomp te halen.. dit waren de worden van de artsen.. zijn hartslag schommelde hee erg en mijn bloeddruk daalde teveel.</p><p>Nu ben ik benieuwd naar soortgelijke ervaringen en dan vooral hoe verliep jullie tweede bevalling. Ik wil ht best graag proberen om de natuurlijke manier maar ben ook bang voor complicaties die je wel leest. Alvast bedankt voor jullie reacties </p>

Hoi Khco,
Hier ongeveer dezelfde situatie. Ik ben nu 8.5 week zwanger en had direct na mijn vorige bevalling al besloten om voor de 2e een gentle sectio te ondergaan. Ik heb een bevalling van 32 uur gehad de vorige keer en wil dat niet nog een keer meemaken en dan weer in een spoedsectio eindigen.
Maar dat is mijn mening hoor ?.
Succes! 
Liefs Maaike

Ik ben nu 24 weken zwanger en bij de eerste ook bevallen via een spoed keizersnede ( onder gehele narcose) 
ik ben er zelf ook veel mee bezig, wat is verstandig, wat zal beter zijn, wat wil ik zelf graag? Zoveel vragen en geen antwoorden. Met de 34 weken wordt ik overgedragen aan de gynacoloog. Ik wacht gewoon af wat zij me adviseerd. zelf zou ok heel graag vaginaal willen bevallen.

Ik heb bij de eerste spoedkeizersnede gehad en daarna nog 3 keer vaginaal bevallen.
Ik ben bij de keizersnede ook onder narcose geweest.

Dank voor de reacties ik blijf zo erg twijfelen wil graag op de natuurlijke manier maar dan wel als het veilig is voor ons. Ik ben niet onder narcose gegaan maar kreeg een ruggenprik omdat ik al een ruggenprik had gehad vanwege ren weeenstorm. Ik durf ook niet onder narcose, wil graag (zoveel als kan) het onder controle houden ;) 
ik heb nadien gewoon erg veel pijn gehad van de keizersnee en duurde erg lang voordat ik weer een beetje kon functioneren.
ik vind trouwens wel laat dat we pas met 34 weken overgedragen worden aan het ziekenhuis en dus dan pas de mogelijkheden gaan bespreken.
@cvdpluijm, hoe hielden ze bij jou in de gaten of alles goed ging met het litteken op je baarmoeder? 

Jeetje Maaike dat is wel heftig zeg 32 uur, ik was pas 6 uurtjes bezig ging echt super snel! Zo snel dat ik soms nog niet realiseer wat er gebeurd is allemaal.
Ik begrijp ook wel dat je nu een geplande wil, met hoeveel weken plannen ze dat dan in ?

Ik had iets meer controle maar dat komt puur omdat mij oudste zoontje is overleden maar niet door de keizersnede die ik heb gehad.

O jeetje wat verdrietig zeg! Fijn dat het daarna allemaal goed is gegaan via de natuurlijke weg. Ik heb nu eerder een afspraak bij de gyn om vragen te stellen en een mogelijk bevalplan te bespreken 

Terug
Bovenaan