Natuurlijke menstruatie?

Hallo allemaal!

Na een aantal weken “offline” te hebben meegelezen, nu toch maar een account aangemaakt. 

Ik ben sinds 19 februari gestopt met de pil. Ik had toen net weer 3 pillen gehad van een nieuwe strip.

Mijn vriend(32) en ik(26) willen heel graag een kindje.

Afgelopen maandag zou ik ongi moeten worden als ik nog aan de pil zou zijn. Afgelopen woensdag ongi geworden.

Maar nu vraag ik mij af…. Was dit nog een ontrekkingsbloeding van de pil of was dit een natuurlijke menstruatie en krijg ik volgende week een eisprong? Want ik had nu onwijs veel bloedverlies vergeleken met anders….

 
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling om gelijk hopeloos naar de drogist te rennen haha.
 
Had meer gehoopt dat iemand hier ervaring mee heeft....
 
Het klinkt alsof het wel een echte menstruatie was. Misschien een rare vraag maar zaten er ook veel klonten/stolsels bij? Dat is namelijk het baarmoederslijmvlies wat je lichaam afstoot/ververst bij de ongesteldheid. Bij pilgebruik  maakt je lichaam dit niet aan (zodat het eitje niet kan innestelen mocht je toch bevrucht zijn) en heb je vaak alleen bloedsverlies.
Daaraan kun je dus wel opmerken of het een  natuurlijke menstruatie is.
 
Het kan een tijd duren voor je lichaam "ontpilt" is. Pas toen ik een natuurlijke menstruatie had, voelde ik dat. In mijn geval duurde dat vrij lang.
Je hebt niet zoveel aan deze info maar wat ik ermee probeer te zeggen is dat het belangrijk is je lichaam de tijd te geven. Hoe moeilijk dat ook is!
 
Ik heb op 28 jan na mijn stopweek ook nog 2 pillen geslikt. De zondag daarna was ik 1 dag ongesteld tenminste dat dacht ik. Wat bloedverlies. Afgelopen zaterdag echt ongesteld geworden (7 weken later)en dat verschil heb ik heeeeel duidelijk gevoeld. Veel meer pijn in de buik zondagmiddag even uurtje met kruik op bed gelegen. Ik dacht altijd wat stellen die vrouwen zich aan maar nu zelf ook gevoeld. Bloed was anders. In mijn geval veel meer en meer helder. Ik kon normaal zeker 12 uur met een mini doen (uit hygiëne niet gedaan) maar zo weinig dat dit zou kunnen. Nu om de 2 en half uur een nieuwe. Ieder lichaam is anders maar dit is mijn ervaring. 
 
Goedemorgen,
Ik heb 9 maart de spiraal eruit laten halen en werd de dag erna ook heel heftig ongesteld; de eerste paar dagen moest ik me super vaak verschonen en het bloed zag heel helder rood.
Een jaar geleden was ik gestopt met de pil om een spiraal te nemen. Hiervoor was ik 3 maanden gestopt om mijn natuurlijke cyclus eerst te kennen. Ik werd na het stoppen met de pil meteen ongesteld en ook deze menstruatie was heftiger dan tijdens een stopweek met de pil.
Ook kreeg ik steeds de week voor de menstruatie enorm pijnlijke en gezwollen borsten.
 
Jaa ik had dit keer best veel klonten/stolsels. 
En inderdaad moest ik nu ook veel sneller verschonen dan toen ik nog aan de pil was.
Ik ben jaren niet "doorgelekt" in de nacht. Nu was het gelijk de eerste nacht al raak.
Zou het dan toch een natuurlijke menstruatie zijn geweest?!   *doet vreugde dansje*
 
Terug
Bovenaan