Navel klem of navel touwtje

<p>Lieve mama's (to be),</p><p>In mijn kraampakket zit een navelklem. Nu had ik ergens gelezen dat je ook een naveltouwtje kan gebruiken met als voordeel dat er geen 'groot' kunstof klemmetje op het huidje van de baby komt. Het zou ook makkelijker zijn als je de baby verschoont.</p><p>Heeft hier iemand ervaring mee? </p><p>Tip: als je een touwtje wilt gebruiken adviseren ze om er 2 te bestellen voor het geval dat er 1 kapot gaat. </p><p>?</p>

Hallo,
Ik had een cordring voor onze dochter vorig jaar. De verloskundige had het nog nooit gezien en er geen flauw idee van maar het was gelukt haha.

Was er erg blij mee want er zat inderdaad niet zo een gigantische klem onder haar luier/kleding maar gewoon een klein bolletje.
Echt een aanrader vind ik! Geef het wel even bij je vk aan of laat het ze zien. Dan kunnen ze er ervaring in op doen mochten ze dat nu nog niet hebben. Lijkt me van wel eigenlijk want denk dat veel ouders dit tegenwoordig kopen.

Bij ons had de verloskundige deze mee, ook in het ziekenhuis heeft ze deze gebruikt. Ideaal ding en keurig naveltje gekregen?

Hier ook een cord ring gebruikt. Mooi klein ipv dat grote ding uit het pakket. Onze verloskundige praktijk verkocht ze voor 2 euro. Uiteindelijk medisch bevallen, maar ook de verloskundige in het zkh wist hoe die werkte

Wij hebben ook een cordring gebruikt. We zijn blij met de keuze, alleen is het wel zo dat het navelstompje een dag of 2 later afvalt. Het gewicht van de klem zorgt ervoor dat hij normaal eerder afbalt vertelde de kraamhulp ons. 

Terug
Bovenaan