Navelbreuk baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>heb een vraagje over de navelbreuk die mijn zoon(bijna 4 weken) heeft. Het is laatste paar dagen nog groter geworden door de krampjes die hij nu heeft. Bij de dokter geweest en die zei dat het geen kwaad kan, maar alsnog maak ik me zorgen omdat het best groot is, steekt onegeveer 2 cm uit en de breedte is denk ik ook iets van 2 cm. Zijn er mama’s die ook kindje hebben die navelbreuk hebben? Hoe was het allemaal gegaan? </p>

Onze dochter had ook een navelbreukje, ik kan me nog goed herinneren dat ik me ook zorgen maakte omdat deze groter werd. Nu is ze 11 maanden en steekt het niet meer uit al geruime tijd. Komt vanzelf goed!

Geniet van je kleine hummeltje! 

hé,
mijn zoon is geopereerd aan een liesbreuk een aantal weken geleden (nu 3 maanden).
de chirurg gaf aan dat heel veel baby's een navelbreuk hebben en dat dit tot 2 jaar vanzelf dicht kan groeien. Pas daarna kijken ze of ze er iets aan gaan doen.

Ons zoontje kreeg in dezelfde periode ook een navelbreuk die steeds groter werd. Op den duur echt bijna een golfballetje op zn buik, maar zolang het zacht bleef en weg te drukken was, hoefden we ons geen zorgen te maken. Ik weet niet meer precies wanneer, maar na een paar maanden (sowieso voor 5 maanden) was het ineens weggetrokken. Nu heeft hij nog wel een beetje een uitpuilend naveltje omdat de huid natuurlijk zo uitgerekt is geweest, maar ook dat wordt minder naarmate hij groter wordt!

[quote quote=10255996]Ons zoontje kreeg in dezelfde periode ook een navelbreuk die steeds groter werd. Op den duur echt bijna een golfballetje op zn buik, maar zolang het zacht bleef en weg te drukken was, hoefden we ons geen zorgen te maken. Ik weet niet meer precies wanneer, maar na een paar maanden (sowieso voor 5 maanden) was het ineens weggetrokken. Nu heeft hij nog wel een beetje een uitpuilend naveltje omdat de huid natuurlijk zo uitgerekt is geweest, maar ook dat wordt minder naarmate hij groter wordt![/quote]
Hey bedankt voor uw reactie. Nog een vraagje: was de navel van uw baby alleen uitgestoken wanneer uw Baby kracht zet(bijv bij huilen, persen enzo) of was die altijd wel uitgestoken? Bij ons steekt het altijd wel uit en wanneer hij kracht zet steekt het nog meer uit en voelde wat harder dan normaal.

Precies wat je zelf ook beschrijft! Het was (als hij ontspannen was) wel altijd voorzichtig weg te drukken naar binnen, maar er puilde altijd wel een flinke bult uit. Zodra hij moest persen omdat hij krampjes had oid, werd het nog erger en ook harder inderdaad.

[quote quote=10256284]Precies wat je zelf ook beschrijft! Het was (als hij ontspannen was) wel altijd voorzichtig weg te drukken naar binnen, maar er puilde altijd wel een flinke bult uit. Zodra hij moest persen omdat hij krampjes had oid, werd het nog erger en ook harder inderdaad.[/quote]
Oh het stelt me wel erg gerust. Hoop dat het bij ons ook goed komt. Super bedankt voor uw reactie. 

Terug
Bovenaan