navelbreuk

Door de zwangerschap heb ik een navelbreuk opgelopen, wat me regelmatig veel pijn geeft en misselijk maakt. Wie heeft dit ook meegemaakt en kan me meer vertellen over de risico's, behandeling en of je gewoon kunt bevallen met een navelbreuk?
 
Hallo,

Bij mij is ook een navelbreuk geconstateerd met 6 weken zwangerschap. Waarschijnlijk heb ik deze overgehouden aan de vorige zwangerschap, maar heb ik het nooit eerder opgemerkt. In overleg met de gynocoloog wordt ik nu morgen (dan ben ik 18 weken) geopereerd om het gaatje te herstellen. Een kleine ingreep die in 20 min is gepiept.

Het risico is dat je darmen vast komen te zitten in het gaatje en dat is gevaarlijk. Hoe groter het gat hoe minder gevaarlijk het eigenlijk is geloof ik.

Ik heb er nu zelf helemaal geen last van, maar opereren was toch noodzakelijk volgens de chirurg en volgens de gynocoloog.

Na morgen kan ik je meer vertellen over hoe de ingreep is gegaan. Mijn advies: in ieder geval contact opnemen met je huisarts en een gynocoloog om er naar te laten kijken!
 
De operatie is geslaagd en de baby heeft er niet onder geleden. Het viel alleen wel tegen omdat je als zwangere veel pijnstillers niet mag hebben. En de middelen die je wel mag hebben werkte bij mij erg slecht... Als het kan laten repareren voor je zwangerschap dus!
 
Terug
Bovenaan