Navelbreukje

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van bijna 3 maanden heeft een uitpuilende navel. Bij het CB zeggen ze dat het waarschijnlijk een navelbreuk is en dat daar niks aan wordt gedaan.
Mijn vraag is blijft zijn navel altijd zo of gaat hij op latere leeftijd weer naar binnen? Wie heeft hiermee ervaring?

Bedankt,
Karin
 
Hoi Karin,

Ik heb even voor je gegoogeld. Dit vond ik daar:

De navelbreuk

Bij de navelbreuk wordt onderscheid gemaakt tussen de aangeboren navelbreuk en de op latere leeftijd ontstane navelbreuk.

De aangeboren navelbreuk
Bij de aangeboren navelbreuk treedt meestal spontaan herstel op binnen de eerste drie levensjaren. Er is dan ook geen sprake van een ernstige aandoening. Beklemming van een navelbreuk op de kinderleeftijd is zeldzaam.

Hoe kan het behandeld worden?
Als na drie jaar nog geen spontaan herstel is opgetreden, kan operatieve therapie overwogen worden. Bij meisjes zal men hier eerder toe besluiten in verband met mogelijke problemen van de navelbreuk bij een latere zwangerschap. Als operatieve behandeling is alleen het sluiten van de breukpoort voldoende. De ingreep gebeurt in dagbehandeling.

Dus als het goed is gaat het vanzelf weer over, dus ik denk dat daar mee bedoeld wordt dat hij weer intrekt.

Groetjes Corina
 
Terug
Bovenaan