Navelpiercing na de zwangerschap, help!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een navelpercing in gehad. Ik heb hem in het begin vervangen door een zwangerschaps piercing, deze is flexibel en van plastic. De eerste 2 weken heeft het wel geiriteerd, maar later ging dat gelukkig weg. Ik heb hem heel m,n zwangerschap kunnen laten zitten. Op het laatst had ik echt een mega buik en begon mijn huid midden op de buik te scheuren. Ik was bang voor mn piercing, maar hi heeft het overleeft!!
Nu ben ik 6 weken geleden bevallen, en wil ik weer een normale piercing in doen. Maar wat blijkt, deze piercing zit helemaal vast, de huid zit er heel strak omheen. Ik denk dat dat komt doordat de huid zo uitgerekt geweest is en nu weer terug trekt.
Als ik eventjes in bad zit, kan ik hem wat bewegen. Maar anders niet. Nu vraag ik me af als ik deze er uit haal of ik die andere er wel in kan krijgen.
Wie kan mij hier mee helpen?? Ben radeloos.... Ik wil hem zo graag houden.

Liefs, Ris

Goeiemorgen Ris,

Tja, goeie vraag wel. Ik denk dat het met een beetje olie op te lossen is. Drupje babyolie of gewoon olijfolie, ik denk dat je dan een heel eind komt.

Drupje olie en dan maar langzaam heen en weer gaan bewegen. Hetzelfde als je moest doen in de eerste 7 weken nadat je em had laten zetten met ontsmettingsmiddel. Zo "weekt" ie makkelijk los en kan je em er uiteindelijk uithalen. Misschien heb je wat geduld nodig. Dat weet ik namelijk niet. Bij mij gingen de piercings in het begin zo erg irriteren en jeuken dat ik ze eruit gehaald heb. Ik was ze na 13 jaar ook wel een beetje zat.

Succes ermee

Hoi!

Ik zou er gewoon even door een piercer naar laten kijken. Dan hoef je zelf niet te gaan friemelen, en bang te wezen dat je er geen piercing meer doorheen krijgt als je het eruit hebt gehaald:)

Terug
Bovenaan