Navelpiercing

Hallo allemaal,

Ik ben Esmée, 23 jaar en weet sinds kort dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik heb echter al járen een navelpiercing. Ik neem aan dat ik die er nu uit moeten halen, ivm het groeien van mijn buik straks. Er blijft dan echter een gaatje zitten...Nu heb ik wel eens van die verhalen gehoord dat dat dan helemaal uitscheurd e.d., maar heb geen faluw idee of dit waar is. Daarnaast heb ik wel eens gehoord dat je 'iets' erin kunt doen (in dat gaatje waar de piercing heeft gezeten) om dit te voorkomen...
Weet iemand hoe dit zit? Een navelpiercing en zwanger zijn?

Groetjes Esmée
 
Ik heb persoonlijk geen ervaring met navelpiercings, maar ik kan me als ik naar mijn eigen navel kijk niet voorstellen dat het uit kan scheuren als je de piercing verwijderd hebt. Zoveel spanning zit er bij mij ook weer niet op (maar dat zal misschien per persoon verschillen).
Je zou het eens aan de VK kunnen vragen, of misschien aan degene die de piercing gezet heeft? Die zullen daar toch ook wel ervaring mee hebben? Ik heb wel eens gehoord dat ze dan iets buigbaars (van kunststof of zo?) erin kunnen zetten om te voorkomen dat het gaatje dichtgroeit.

Groeten,

N.
39 wkn
 
Hoi Esmee,

Ik heb zelf ook een navelpiercing en moest hem er ook uit halen. Soms is dit niet nodig omdat het niet zo hoeft te zijn dat je heel dik word, maar als je het eruit haalt is het niet zo dat het helemaal uitscheurd. Bij mij was dit in ieder geval niet zo en bij vriendinnen van mij ook niet. Sommigen konden het dan ook gewoon laten zitten. Dus wacht het af en kijk dan of het eruit moet. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders moet je het gewoon zoals N. al zei even na vragen.
Succes en GEFELICITEERD natuurlijk met je zwangerschap.

Liefs
Wendy
 
hai esmee

ik heb ook een navelpiercing en ik ben nu 28 weken zwanger.
je kunt een speciale zwangerschapspiercing halen die is heel flexibel en groeit dus gewoon mee en het kan verder gaan kwaad en in principe kun je hem tot het eind van je zwangerschap inhouden.

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

groetjes suzanne
 
ja je kunt een flexibele piercing halen die je erin kunt doen had mijn zus ook toen ze zwanger was en werkte bij haar perfect suc6 en gefeliciteerd met je zwangerschap groetjes remona
 
hoi hoi
alleerst gefeliciteerd
en ten tweede ik ben nu 38 weken zwanger en heb nog steeds gewoon mijn eigen piering in en heb er totaal geen last van ondankt dat ik dus een ernorme buik heb ( haha ) ik zou als ik jouw was dus effe afwachten hoe het gaat lopen als je er nu wel last van krijg kan je inderdaad altijd nog zo'n een speciale piercing halen en mischien heb je er dan weer geen last van.
kijk effe hoe het loopt want ja je piercing groeit gewoon dicht en ik dacht zelfs binnen de 3 maanden
nou veel liefs
jacqie
 
Hallo,
het gaatje van mijn piercing is wel lelijker geworden:groter en wat uitgerekt. Ik heb de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap mijn piercing uitgedaan omdat ik het niet meer prettig vond. Na de bevalling is het gat er dus niet mooier op geworden
 
Hoi,
Tijdens mijn eertse zwangerschap nu 2 jaar geleden heb ik mijn piercing eruit gehaald na 6 of 7 maanden omdat ik het niet prettig meer vond zitten. Naderhand heb ik hem er niet meer in gedaan. Het gaat is inderdaad iets verder uitgerekt en er niet mooier op geworden maar uitgescheurd is ie niet. Nu ben zwanger van ons tweede kindje en heb ik nog steeds geen last van striae, behalve een klein stukje rond dat gaatje van de piercing.
 
Terug
Bovenaan