Navelpiercing

Hallo allemaal,

Ik ben Esmée, 23 jaar en weet sinds kort dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik heb echter al járen een navelpiercing. Ik neem aan dat ik die er nu uit moeten halen, ivm het groeien van mijn buik straks. Er blijft dan echter een gaatje zitten...Nu heb ik wel eens van die verhalen gehoord dat dat dan helemaal uitscheurd e.d., maar heb geen faluw idee of dit waar is. Daarnaast heb ik wel eens gehoord dat je 'iets' erin kunt doen (in dat gaatje waar de piercing heeft gezeten) om dit te voorkomen...
Weet iemand hoe dit zit? Een navelpiercing en zwanger zijn?

Groetjes Esmée
 
Ik heb persoonlijk geen ervaring met navelpiercings, maar ik kan me als ik naar mijn eigen navel kijk niet voorstellen dat het uit kan scheuren als je de piercing verwijderd hebt. Zoveel spanning zit er bij mij ook weer niet op (maar dat zal misschien per persoon verschillen).
Je zou het eens aan de VK kunnen vragen, of misschien aan degene die de piercing gezet heeft? Die zullen daar toch ook wel ervaring mee hebben? Ik heb wel eens gehoord dat ze dan iets buigbaars (van kunststof of zo?) erin kunnen zetten om te voorkomen dat het gaatje dichtgroeit.

Groeten,

N.
39 wkn
 
Hoi Esmee,

Ik heb zelf ook een navelpiercing en moest hem er ook uit halen. Soms is dit niet nodig omdat het niet zo hoeft te zijn dat je heel dik word, maar als je het eruit haalt is het niet zo dat het helemaal uitscheurd. Bij mij was dit in ieder geval niet zo en bij vriendinnen van mij ook niet. Sommigen konden het dan ook gewoon laten zitten. Dus wacht het af en kijk dan of het eruit moet. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders moet je het gewoon zoals N. al zei even na vragen.
Succes en GEFELICITEERD natuurlijk met je zwangerschap.

Liefs
Wendy
 
hai esmee

ik heb ook een navelpiercing en ik ben nu 28 weken zwanger.