navelstreng 1 slagader en 1 ader ipv 2 slagaders

A

Anoniem

Guest
Hoi alemaal,

Ik ben nu 25 weken zwanger en verleden week de second opinion te horen gekregen via echo en gynacoloog dat mijn navelstreng maar 1 slagader had naar het kindje toe ipv twee.
Nu was op alle echo's alles in ordfe met het kindje, ook de groei liep nog mooi op schema.
Ik krijg extra controlles op de groei en met 32 weken weer opnieuw een uitgebreide echo voor alle organen van de baby.
Kans op eventuele groei achterstand kan gedurende de rest van de zwangerschap, maar hoeft niet....
Wie heeft dit ook of meegemaakt? dus 1 slagader en gaf dit gevolgen voor de groei en ontwikkeling van het kindje.
Is de zwangerschap 40 weken rond of moest het kindje toch eerder worden gehaald doordat de groei stopte?

Groetjes gabri

Hoi Gabri,

Ik heb het helaas niet meegemaakt, dus wat dat betreft kan ik je helaas niet helpen. Maar ik wil je wel even sterkte wensen. Ondanks dat er nu nog niks aan de hand is, maak je je waarschijnlijk toch wel een beetje zorgen. Dus voor de komende tijd:

Liefs, Marisa

Hoi,
Ik wil je ook even sterkte wensen! Het is wel een goed teken dat je kind tot nu toe zo goed groeit toch? Ik zal voor je duimen dat het goed afloopt!
lfs ing

hoi Gabri,

Ik ben nu zwanger van de 3de,maar bij de eerste zwangerschap kwamen ze er met 30 weken achter dat er door de navelstreng maar 2 aders liepen en het moeten er 3 zijn.
(2 voor de afvoer van het bloed en 1 voor de aanvoer)
Bij ons miste we er 1 van de afvoer.
Dat kon duiden op een downsyndroom of zwaar gehandicapt.(klinkt allemaal erg eng)
Maar kon ook duiden op maar 1 nier,dat ook na veel onderzoek openbaar kwam.
Mijn dochter is op de uitgerekende datum geboren en kern gezond.
Met een half jaar kwamen ze er achter dat ze toch 2 nieren heeft,alleen is er 1 kleiner dan de ander,maar hij fuctioneer wel gewoon.

Ik hoop dat je je niet te veel zorgen maakt(al is dat huis erg moeilijk)maar wij hadden er vertrouwen op dat het goed was ondanks de zorg van de artsen.

Sterkte ermee en hou me op de hoogte

Hallo,

Ik ben 27 weken zwanger en bij de 20 weken echo is bij mij ook ondekt dat ik niet drie maar twee aders in de navelstreng heb.

Gelukkig is alles goed nadat ik nog een tweede uitgebreide echo heb gehad.
Nieren werken en hartje heeft alle kleppen enz.
Op het ziekenhuis is mij echter alleen verteld dat er een grotere kans is op nier - en of hart problemen. Over het down-syndroom en groei achterstanden is mij niets verteld..............

Mijn moeder is kraamverzorgster en heeft bij haar verloskundige nagevraagt of het vaker voorkomt. Zij maakt het ongeveer 10 keer per jaar mee op haar praktijk en het is nog niet voorgekomen dat er problemen zijn onstaan door het missen van een ader.

Toch wel eng gegeven dat ''moeder natuur' het niet goed heeft laten groeien in je buik. Ik hoop dat alles met de kleine goed is.

Liefs Denise

Een kennisje van mij had het ook, en heeft na een volledige zwangerschap een kerngezonde zoon op de wereld gezet.

Hopelijk kan je toch gewoon een beetje ontspannen van je zwangerschap.

Groetjes
Chris

Hoi allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reageren.....
Vandaag een 4d echo laten maken van de kleine in mijn buik...... Duurde 3 kwartier en alles zag er goed uit..... en weet je wat.... ik bang voor groeiachterstand ivm die ene slagader..... Nu blijkt het kindje juist voor op de groei te zijn en wel 1379 gram al te zijn (waardoor het opeens 2 weken bijna voor loopt op schema.... Daar we vele echo's krijgen blijkt het opeens een groei spurt te maken. Als ik 3 weken eerder zou bevallen zou het nog een dikke 6,5 pond zijn. Dus das mooi.... vind ik zelf.
Ik zit hier met een big smile op mijn gezicht. Prachtig gewoon zo'n dvd met het gezichtje duidelijk in beeld van onze kleine. Mijn zoon van 9 jaar (morgen jarig) was gewoon stil tijdens het kijken bij de echografist.
Nu in ieder geval tot nu toe alles goed.....

Heeeeee das goed nieuws zeg!!! Hele opluchting lijkt me!!
lfs ing

Terug
Bovenaan