Navelstreng doorknippen

<p>Mijn man heeft weer aangegeven net als bij onze 2 zoontjes. De navelstreng niet door te willen knippen bij de geboorte. Zijn er meer vaders die zo denken?</p>

jazeker, mijn man heeft ook gezegd dit niet te willenZ In het geboorteplan staat dat het hem nog wel gevraagd mag worden, mocht hij op het moment zelf er nog van gedachten veranderen, maar bij mijn eerste heeft hij het ook niet gedaan. 

vind je het jammer? 

Hier ook, heel stellig! Heeft het ook niet gedaan. Ik vind het geen probleem hoor, voor de een is het een heel bijzonder, waardevol gebaar, de ander vindt het alleen maar een vies idee... Als hij er niet gelukkig van wordt, moet ie t vooral niet doen wat mij betreft!

Mijn man heeft het wel gedaan, hij vond het 'wel prima'. Maar ik snap heel goed als mannen het niet willen. Ik vind het persoonlijk totaal niet belangrijk of hij dat doet of de verloskundige. Het is 1 seconde werk en klaar, en ik snap de emotionele waarde er ook niet van (sorry haha).

Mijn man zei van te voren dat hij het niet wilde, maar heeft het wel gedaan. Het werd hem gevraagd. En hij vond het wel prima. 
Het lijkt mij zelf eerlijk gezegd ook niet echt prettig om te doen ;-)
En een geboortplan...dat kan toch niet zo precies opgevolgd worden. 

Mijn man heeft dat ook niet gedaan, de verloskundige deed het. Vond ze wel leuk, kwam niet zo vaak voor zei ze :)

Mijn man wilde het graag doen, maar als hij om wat voor reden dan ook niet gewild had had ik het zelf willen doen! Ik wilde de navelstreng goed laten uitkloppen dus wij hebben hem pas doorgeknipt nadat de placenta geboren was. Dus dan had ik er zelf prima bij gekund.

Terug
Bovenaan