Navelstreng met 2 bloedvaten i.p.v 3, iemand ervaring mee?

Afgelopen maandagavond heb ik de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Alleen lopen er maar 2 bloedvaten in de navelstreng i.p.v 3. Ook lag de kleine lekker te woelwateren waardoor de echoscopist het hartje niet volledig kon bekijken. Niertjes waren wel goed zichtbaar en zagen er goed uit. Morgen moet ik bellen voor een nieuwe afspraak en dan bekijken we of dit weer in het echo-centrum gebeurd of in het ziekenhuis.
Gelukkig ben ik er nuchter onder en maak ik mij niet al te snel zorgen (kans op hartafwijking enzo), we zullen wel zien.
Zijn er trouwens meiden die ervaring hebben met een navelstreng met 2 bloedvaten i.p.v 3?
 
met de navelstreng heb ik geen ervaring, wel met een kindje dat zichzelf niet goed liet bekijken.
Onze jongste lag de hele echo zo dat ze eigenlijk alleen kon zeggen dat het een hartje had haha. Het verder controleren zat er niet in en mochten we een week later nogmaals voor komen. Toen was de kleine een stukje verder gedraaid en toen was wel het hele hartje goed zichtbaar en alles goed.
 
Hai

Mijn dochter van bijna 3 is ook geboren met 2 bloedvaten in de navelstreng
dit is niet gezien op de 20 weken echo.
Vlak erna kreeg ze een buikecho om te zien of alles in orde was en alles zag er prima uit!

Nu ben ik weer zwanger en word het wel beter in de gaten gehouden tot ze zeker zijn dat deze gewoon 3 vaten heeft .
 
Terug
Bovenaan