Nederland achterliggend land!! reactie topic bla bla

hai,

Even terugkomen op mijn topicreactie van bla bla, waar ik t helemaal mee eens ben1
Ze schrijven op t moment veel over de diensten van gyn.logen in ziekenhuizen. Dat ze veel te laat of niet aanwezig zijn, vooral in t weekend! Dat er meer babysterfte daardoor is. Ik heb bij mijn eerste ook slechte ervaringen(zie die topic). En beviel op een zondag.
Ik ben t er helemaal mee eens dat je niet gelijk pijnstilling hoeft te krijgen, maar word er ook naar jouw mening gevragen? En t kan wel zijn dat wij nederlanders nuchter en sterker zijn, maar dat is onzin! Zelf ben ik boerin en ik voelde me echt een koe tijdens de bevalling er werd gewoon over mij heen gelult ipv tegen mij. Oke nou heb ik wel een extreme bevalling gehad. Maar ik ben heel nuchter en heb geen kick gegeven tijdens de bevalling! Hun vonden mij koel en rustig overkomen, maar moet ik soms schreeuwen en overdrijven, voordat ze willen luisteren? En zeker nadat wat er met mijn neefje is gebeurd, kritiek na bevalling en door bevalling 3 hersenbeschadigingen opgelopen! Dus ik kan me voortstellen dat er ook genoeg zijn die goeie bevallingen en ervaringen hebben gehad. En ik wil absoluut niemand aanvallen! Ook t thuisbevallen vind ik vaak onverantwoord! T zegt toch genoeg dat andere landen t niet doen?
Als er iets gebeurd tijdens de bevalling, kun je wel te laat zijn! Gelukkig is mijn zus toen in t ziekenhuis bevallen, als t thuis was geweest was haar zoontje er niet meer geweest!

gr Loona

Hier ben ik weer! Jammer dat er zo eingi gereageert wordt op dit topic. Misschien omdat er hier veel van de 1e zwanger zijn? Ik heb dat stukje over kindersterfte in nederland ook gelezen. Het is te belachelijk voor woorden. Nederland moet zich diep schamen. Betekend dat er dus dode kindjes voorkomen hadden kunnen worden! Mijn 1e bevalling was dus ook een drama. 2 dagen weeen... kwam de vk erachter dat mijn kindje scheef lag. Moest ik op de grond gaan liggen als een hond   om zo te laten draaien. Toen dat niet lukte moest ik op de baarkruk gaan persen. Volgens haar had ik 9 cm ontsluiting. Alles mislukte finaal en als nog moest ik (op eigen aandringen) naar het ziekenhuis. Daar bleek ik geen 9 maar 7 cm te hebben. Na veel ellende is mijn zoon geboren. Bij de nacontrole door de gyn vertelde hij, dat ik bij een volgende vanaf 36 week voor controle naar het ziekenhuis moet.
De verloskundige vond dit niet nodig en wilde zelf de volgende bevalling weer gewoon zelf proberen. Toen de gyn dit hoorde werd hij erg boos en heeft hen hier over een brief geschreven. Nu ben i kdus idd zwanger vd 2e en ga ik dus naar de gyn...! Dit is slechts 1 verhaal, maar zo ken ik er nog meer. Meiden kom voor jezelf op.. en bespreek dit van te voren met je partner. Want als je zelf aan het bevallen bent... reageer je vaak heel anders!

Idd jammer dat er inig reacties komen. Ik ben zelf bij twee thuisbevallingen geweest en ik weet één ding zeker > ik ga niet thuis bevallen!
Ten eerste zou ik me niet veilig voelen als er iets misgaat met mij of met de baby, ten tweede wil ik gewoon pijnbestrijding. Ik vind het onzin om pijn te gaan lijden als het niet nodig is, sorry maar bij de tandarts wil ik ook en verdoving, had ik pas ook een discussie mee.... Die calvinistische gedachte van het is natuurlijk en hoort erbij enzo gaat er bij mij niet in.
Ik heb gewoon zoiets van we leven toch in 2008?!   Ik hoef geen bikkel te zijn hoor zo haha
Wat da betreft ben ik blij dat ik weet dat ik duidelijk moet zijn over wat ik wil, en dat ik weet wat ik wil. >  Indien mogelijk een normale bvalling in het ziekenhuis met pijnbestrijding hahaha
Over de 12 weken echo had ik ook al gedoe met de verzekering > 'Nou mevrouw de 20 weken echo zit standaard in het apkket, maar heeft u dan een verwijzing voor een andere echo??' Geld Geld Geld bah!

zo

Ik ga wel thuis bevallen en dit is waarom....

Ik ben zelf wel in het ziekenhuis bevallen en ik heb zo'n zelfde verhaal als Blabla28.
Na 8 uur weeen ben ik naar het ZH gegaan en had ik al 7 cm. Omdat ik al zo snel zo ver was, wilde ze mij geen verdoving geven.
4 uur later had ik nog 7 cm, bleek dat zijn hoofd vast zat of gedraaid??
Ik moest ook als een hond gaan liggen en ik had zoveel pijn.
Hij is uiteindelijk na een uur en hulp van de VK gedraaid.
Omdat ik zoveel pijn had en het uiteindelijk al 6:30 uur   in de ochtend was, moe dus.
Had ik het puf niet meer om te persen. Wat was hun brilliante idee om mij aan de wee opwekkers wilde gaan zetten!!! HAllo
Mijn man werd er heel erg kwaad over en toen hebben ze met zijn tweeen terwijl ik perste hem eruit geduwd. Ik heb hierdoor  2 weken niet kunnen lopen en 5 maanden alleen maar op mjn rug kunnen slapen, omdat ik mijn benen niet meer bij elkaar kreeg van de pijn. Toen ik eindelijk  thuis kwam na de bevalling ben ik op een stoel gezet vanuit de auto en met zijn 4ren hebben ze mij 2 trappen op getild.
Vanuit het ziekenhuis wisten ze al dat ik niet kon lopen en om in de auto te komen ben ik een 30 minuten bezig geweest.

Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ik wil nu wel thuis bevallen.
Ik wil niet weer net na de bevalling zoveel pijn hebben om daar weg te kunnen komen, want je moet na zoveel tijd het ziekenhuis uit zijn!! En hulp krijg je ook niet.
Trouwens dit werd gezien als GEEN medische indicatie en moest ik alles betalen.

Met mijn zoontje is alles perfect gegaan hoor, maar niet met mij, vanwege dit  wil ik thuis bevallen.

Groetjes Sandra

Hai,

Fijn dat er genoeg mensen zijn die t ook zo hebben ervaren, want mij maakt t soms enorm boos. En t   gaat inderdaad alleen maar om geld! We betalen toch genoeg ziektenkostenpremie?

gr Loona

Terug
Bovenaan