Nederland-Belgie 1-0

Hoi,
ik zit met een praktisch probleem.
Ik zag op de website van Felicitas dat er zoiets bestaat als een Kadoos. Maar niet in Belgie te verkrijgen. Ik trok dus maar mijn stoute schoenen aan en stuurde een mailtje. Kreeg dezelfde dag nog een terug met een telefoonnummer in Belgie, blijkt dit nu een faxnummer te zijn. Kan iemand mij verder helpen?

Ik heb trouwens de indruk dat er in Nederland veel meer (en veel leukere) websites te
vinden zijn dan in Belgie?

Zal ik dan maar verhuizen?

Ciao Luna
 
Hallo,

Ik ben Kirsten, uit België, wij hebben toch ook zoiets. Ik heb nu bij mijn gyn. een doos meegekregen en daarin zit een bon om de roze doos te bestellen. Na de roze doos heb je ook de blauwe en de groene en ik denk zelfs ook een gele. In elke doos zitten er kadootjes en bonnen in. Nu heb ik al een bon van de C&A, infoboekjes en een paar staaltjes van crèmekes. Ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is mar wat er in nederland gegeven wordt. Via de ziekenkas kan je ook allerhande kadootjes krijgen.
groetjes,
Kirsten
 
Je kunt je roze doos ook via internet bestellen via  www.derozedoos.be
Zoals Kirsten al zei krijg je normaal bij je eerste consultatie bij de gyn al een heel pakket mee. Je moet hier maar eens naar vragen.
De roze doos krijg je dan bij de geboorte in het ziekenhuis, na een half jaar krijg je de blauwe doos en de gele doos is als ze naar de kleuterschool gaan.
België is zo slecht nog niet, in Nederland moeten ze bijvoorbeeld veel langer wachten op een echo en ik krijg er hier iedere maand een bij de gyn. Dat heb ik nog veel liever als al die bonnetjes!

Groetjes,

Erika
 
Ik weet wel dat het hier ook goed is, en ik heb al iedere keer een echo gekregen, maar het was maar bij manier van spreken, é.
En de volgende consultatie vraag ik mijn doos aan de gynaecoloog
Groetjes
 
Ook ik woon in Belgie, heb familie in Nederland en heb het als volgt gedaan:
Familie heeft voor mij de Nederlandse dozen aangevraagd en toen ik in Belgie in het ziekenhuis bevallen was heb ik daar de roze en blauwe doos gekregen. Harstikke leuk allemaal hoor, maar echt belangrijk zijn die dingetjes niet die je krijgt, een heleboel reclame en monstertjes. Dus ik zou me er niet al te druk om maken. Inderdaad krijgen wij weer bijna iedere 4 weken een echo dus 1-1??
Groetjes en een fijne zwangerschap gewenst.
 
Terug
Bovenaan