nederland loopt GIGA achter.

Ik ben nu 5 maanden zwanger en heb nog geen enkele echo gehad!!
DE vk zegt, je groeit goed, er is geen enkele aanleiding om een echo te laten maken... maaaaar is je kindje graag willen zien geen aanleiding?

Dan moest ik maar een pretecho laten maken... en die kost zo'n € 50,-!!

Ik wordt boos als ik dan berichten lees uit Belgie waar echo's standaard worden gegeven! En hoe zit het daar met pijnbestrijding??

Een teleurgestelde mama
 
Helemaal mee eens. Nederland is echt nog het enige land in de hele (ontwikkelde) wereld waar een echo niet standaard is en waar je dus bij commerciele burootjes bij mensen zonder medische achtergrond je echo mag laten maken. tegen BTEALING!! Echt belachelijk! Het kost hier gewoon teveel.
 
Hallo,
Een echo krijgen is ook geheel afhan-kelijk bij welke vk je bent. Ik heb er een gekregen met 10 weken ivm niet weten hoe lang ik zwanger was. Ik werd hiervoor doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij mijn zus was het anders. Bij haar vk was er een echo-apparaat aanwezig in de praktijk en kreeg ze standaard 1 echo aan het begin. Ik ben nu 42 weken en 3 dagen zwanger en heb (incl. 1 pret-echo) 6 echo's achter de rug. Doordat ik ruim over de uitgerekende datum ben krijg ik elke dag 1 ctg en een echo om te kijken hoe het met de kleine gaat. Het is wel een geruststellend om het hartje horen, maar als je "bang" bent dat er wat is, zien ze op een echo toch een hoop meer en krijg je toch iets meer de bevestiging dat het goed gaat met je kleintje.
Groetjes

 
Tja ik moet ook eerlijk bekennen dat ik geen enkel klagen heb over het maken van echo's. Bij mijn VK-praktijk krijg je er standaard 1 met 20 weken maar ook andere VK's doen dit hier standaard (ik woon in Brabant). Dus misschien maakt het ook nog uit waar je woont? Eigenlijk wel belachelijk dat er een verschil is in VK en stad, zou niet moeten kunnen. Ze zouden het altijd en overal standaard een echo moeten maken want aan de buitenkant en je bloeduitslag kunnen ze niet alleen zeggen dat het goed gaat met je kindje.
Maar ik heb wel een tip voor mensen die er standaard geen krijgt: zeg dat je niet weet wanneer je zwanger bent geraakt dan krijg je er sowieso 1 om de termijn te kunnen berekenen!
Succes!
 
Hier maken ze standaard een echo bij 12 weken (midden NL). Misschien wordt dat in de toekomst bij 12 en 20 weken! Hartstikke goed! Maar om het voor de kosten te laten als dit niet zo zou zijn? Een kind kost al zoveel geld, dan kan die echo er wat mij betreft ook wel bij. Daar zou ik het niet meer op af laten ketsen!
 
Ik heb een echo gekregen met 12 weken en met 20 weken krijg ik er nog een. Waarom ik wel en een ander niet is inderdaad de vraag, blijkbaar is hier geen afspraak over binnen het vk-wereldje.
 
Volgens mij maken ze met plusminus 12 weken en 20 weken een echo (standaard) Ik zal toch maar eens vragen waarom jij niet dan, volgens mij heb je er gewoon recht op!!!
 
Terug
Bovenaan