Hoi Ally,
Volgens mij is er ook iemand op dit forum die in Duitsland woont! In mijn geval is het andersom: mijn man is duitser en zijn ouders wonen nog in Duitsland. Eerlijk gezegd vind ik het wel best: zijn moeder is erg lief, maar heeft er ook een handje van zich met alles te bemoeien (dat hebben we gemerkt toen ze zich in onze bruiloftsplannen ging mengen)... Dus stiekem vind ik het wel fijn dat ze wat verder weg woont!
Het nadeel is dan weer dat ALS ze langskomt, ze ook gelijk een midweek blijft... Geen idee of ik dat wel trek als de baby er straks is! Wij willen toch ook even rustig met z'n drietjes wennen voordat "oma" zich op 't kind stort... Pfft.
Mijn moeder woont ook niet heel dichtbij, maar ze doet er niet moeilijk om even langs te komen. En bovendien weet ze heel goed in te schatten wanneer ik advies wil, en wanneer even niet, als je begrijpt wat ik bedoel ;-).Ik heb ook nog familie en goede vrienden in Amerika - al helemaal niet om de hoek! De mensen dichtbij waar ik op steun, zijn m'n vriendinnen en m'n zus - heb je al vrienden gemaakt in Frankrijk?
Misschien, als je een cursus oid doet, ontmoet je andere zwangeren - dat geeft wellicht ook wat steun? Als je het fijner vindt om Nederlands te spreken met iemand, kun je misschien kijken of er een NL au pair in de buurt woont waar je mee kunt kletsen?
Ik wens je heel veel sterkte!
~Hilde
P.S. Toen ik in Amerika woonde, bestond het internet nog niet, en kostte bellen naar Nederland 5 of 6 dollar per minuut! Als ik dat met nu vergelijk, ben ik blij dat ik kan chatten met m'n vrienden daar...
P.S. 2 Heb je Skype? Als jij en je familie dat installeren, kun je gratis bellen via het internet. Als je allebei ook een webcam installeert, kunnen jullie elkaar zien! Kun je tenminste je buik showen, en urenlang bellen als je daar behoefte aan hebt - zonder failliet te gaan.