Nederlandse taal 2

Nog even een paar opmerkingen over het gebruik/misbruik van de edele Nederlandse taal. Kennelijk hebben vele vrouwen op dit forum de kritiek die geuit werd op de gebrekkige spelling in de berichten zich erg persoonlijk aangetrokken. Maar om nu te reageren met nonsens als 'wat sneu voor je man en kind dat je zo op taal let' vind ik echt een zwaktebod. Dat is een persoonlijke aanval op mensen! Ik ga ervan uit dat de meeste vrouwen die hier op dit forum zitten prima moeders zijn die het beste willen voor hun kinderen. Of ze nu hoogopgeleid zijn of niet, dat is namelijk irrelevant. Mijn eigen moeder heeft de huishoudschool niet eens kunnen afmaken, terwijl ik een universitaire titel heb. Maar zij is een geweldige moeder voor mij geweest en een super lieve moeder. En daar gaat het m.i. om. Dus laten we hier niet elkaar gaan aanvallen, omdat we ons persoonlijk geraakt voelen door een opmerking. Sta erboven en bedenk wat wezenlijk is voor je kind. Waar ik het overigens wel mee eens ben is dat een komma of punt in een zin geen overbodige luxe is om een vraag te kunnen begrijpen. En, zoals ik al eerder meldde, is het gebrekkige begrip van de Nederlandse taal niet zozeer een gebrek aan niveau, maar eerder een nieuw verschijnsel mede veroorzaakt door de moderne communicatie-middelen.
Love and peace,
Melanie (docente Frans ;) )
 
Als je het niet uitmaakte waarom zette je het dan op het forum?
En vertelde je dat het aan het niveau lag ,en in dit berichtje ineens niet meer.
Ik zie ook wel typ fouten.
kijk ik ben niet dom,
maar ik maak ook fouten doordat ik gewoon antwoorden wil op mijn gestelde vragen en niet iemand die langskomt om even spellings controlle gaat uitvoeren.
Je kunt uit enthousiansme ook foutjes maken.
groetjes romy
 
Ik ben het helemaal met Romy eens. In de haast maak je nou eenmaal fouten. Ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit aan gestoord. Ik vraag me af waarom je iemand zonodig op zijn/haar fouten zou moeten wijzen.
Hoe zou jij het vinden als dat bij jou gedaan wordt????????????????
Niet leuk denk ik. Laat een ieder in zijn/haar eigen waarde....
 
hoogopgeleid irrelevant? Vindt je dat, waarom poch je zo met je opleiding.

Get a life zou ik zeggen, wat maakt het in god's naam uit of er een punt of komma mist, lekker belangrijk zeg.

Bovendien, gaat dit onderwerp over VOEDING!!!! Voor nederlandse taal en andere stomzinnig gedoe, zoek je maar een ander forum. TOTZIENS
 
Ik heb dat bericht nooit geplaatst, Romy, maar er alleen op gereageerd! En niemand zegt dat jij dom bent, dus misschien is het een tip om eerst even beter te lezen voordat je je stekels opzet ;).
Groetjes terug,
Melanie (die inmiddels wel een beetje moe wordt van al die mensen die zich opmerkingen persoonlijk aantrekken en in de verdediging schieten)
 
Terug
Bovenaan