Nee en niet fase

Hey meiden,

Nynke zit echt in een Nee en Niet fase,
Bijna alles is nee,
En ze zegt alles met niet.
Dus als ze ziet dat ik geen sokken aanheb bv zegt ze Nynke heeft sokken aan,Mama geen sokken aan niet haha!
En zo gaat het met alles.
Nee geen sneeuw meer buiten niet.
Nee geen schone broek niet eerst kleuren.

Het wordt nu echt een peutertje.
Ze praat vollop de hele dag en in zinnen.
Ze kletst echt de oren van onze kop af haha!
Wel heel gezellig!
En zolang ze nog geen driftbuien heeft is het wel grappig.

Hier nog meer Nee en niet fases??

Liefs Stefanie

hoi hoi....ja hier nog eentje.Nicky roept ook de hele dag nee,nee en mij..ppff ja het is wel grappig ,maar soms ook erg vermoeiend,hihih.s nachts als ze slaapt roept ze kay,kay,das wel heel erg lief zoals ze met dr broertje bezig is.Nicky is sinds een paar dagen van dr speen af(hoera)en begint nu ook meer verstaanbaar te praten,en kletst ook lekker..driftbuien..hihi die heeft ze heeel af en toe. groetjes,karin

Soms droom ik dat ze ja mama zeggen,,,wordt je dan weer wakker,,haha
Nee serieus hier is het ook nogal vaak nee en niet en de middelste(4jr) vind alles stom..
Praten gaat hier ook met de dag beter en hij maakt er zelfs liedjes van, dat is wel erg grappig, de oudste 2 konden nu al volzinnen maken die gingen zo hard met praten, maar dit zo nu heeft toch ook wel echt zijn charme, hij gebruikt soms ook echt gebaren om iets duidelijk te maken enzo, dus ik vind dit ook wel heel speciaal....
Driftbuien komen hier ook al voor, wel triple want ze hebben er alledrie last van, de jongste gaat zelfs op de grond liggen en met armpjes en beentjes schoppen/slaan (net als op tv,,hahaha) ik negeer hem dan gewoon!

Gr MJ

Driftbuien ja inderdaad op de grond gaan liggen huilen en tekeer gaan. Laatst had ik er in de gang gezet ging ze tegen de deur keihard bonken hoezo driftig. En inderdaad alles nee. Milton zingt veel ze zingt nou ook lekker mee hihih. En kletsen kan ze heel goed zinnen gaan prima ze weet precies alles te vertellen. Vroeger riep ze broer en vertikte om Milton te zeggen maar nou zeg ze het wel. Ik ben heel trots op mijn meisje want ze is echt heel vlot van de manier van praten.
De mensen die het ongeluk ook hadden zien gebeuren van Milton dachten dat hij al zes was en shanice 3. Komt ook door de manier van doen zei de verkoopster ook tegen mij en is ook zo. Leuk he al die fases hihih.
groetjes lisette

Driftbuien is nu ff minder, maar ze kan er ook wat van.
Nee niet fase zit ze al paar maanden in. Ene week erger dan de andere. Alles maar ook dan alles is van MIJ. Daar wordt ik moe van.
Niemand mag aan haar speelgoed zitten, mij, mij roept ze dan.
Hier nog geen volzinnen, jawel in haar eigen taal, maar ze maakt steeds meer woorden. We begrijpen elkaar en dat vind ik heel prettig.

En als ze echt niet luistert, dreig ik met de hoek. Dan is het... NEE niet hoek zitte. En vaak luistert ze dan wel weer ff, haha.
Heerlijk die eigenwijze peutertjes!

Liefs Irene

nathalia zegt ook veel nee. zelfs als je ja bedoelt!
vaak vind ik het niet erg, maar "nee niet jasje aan" gaat er bv hier niet in.
als mama wilt dat jij je jasje aan doet, dan gebeurt dat.

nathalia heeft niet zo heel vaak driftbuien, maar als ze ze heeft gaat ze idd ook op de grond liggen en "nep huilen"
ik negeer dat volkomen! dan is het heel snel over.

liefs, do

De driftbuien vallen hier ook wel mee. Het is dit moment wel heel erg van: nee, Ditte doen!!! (=nee, Silke doen). Deur open maken, lamp aan doen, dvd recorder aanzetten... Verder begint ze onderscheidt te maken tussen mama en papa. Papa mag bijna niks meer bij haar maar mama moet alles doen, zoals jas en schoenen aantrekken (en poepluier verschonen)
Ach, zal ook wel weer over gaan....

Heel herkenbaar, dat nee en niet! En ook dat gebabbel eromheen, hele zin maakt Norah met nee en niet... Pas aten we een ovenschotel, hij ws best goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik haal de schaal uit de oven, zet 'm op tafel en Norah zegt: "Ziet niet lekker uit hoor, Norah wil niet." Lekker is dat...!

Gelukkig geen driftbuien met schoppen en slaan hier, maar Norah kan wel goed dreinen als ze haar zin niet krijgt, zoooooo irritant.

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan