Nee-fase en niet luisteren

Hallo allemaal,
Ik wordt een beetje moe van Jarno......3,5 jaar. Alles is nee.(ook al bedoelt hij ja) En hij luistert heel slecht. Heel erg vermoeiend. Kan dingen wel 10 keer zeggen.
Als hij iets doet wat niet mag dan zeg ik het 1x, daarna een waarschuwing en daarna op het "stoutenkrukje" (ja, van de nanny Jo Frost)
Behalve bij schoppen, slaan..e.d. dan gaat hij meteen op het krukje.

Maar als ik gewoon even iets vraag dan lijkt het wel of hij het niet hoort of zo. Soms pas   na 3 of 4 keer reageert hij .
Ach misschien de peuterpuberteit Hoorde al veel "leuke" verhalen van vrienden en zo over hun zoon of dochter. En ik herkende niets in hun verhalen. Maar nu wel. Jarno pubert gewoon wat later.

Hoop wel dat hij wel beter gaat luisteren. Moet dan toch wat strenger worden.
groetjes Chantal
 
Hoi, ik heb en dochter van 2 en ze luistert ook heel slecht, kijkt dan rustig voor zich uit alsof ze me niet hoort of ze maakt er een   lolletje van en loopt snel en lachend weg.
Mijn moeder begint zich ermee te bemoeien, maar ik wil mijn kind niet africhten op haar manier. Ik wil mijn kind de ruimte geven en die heeft ze ook nodig, leuk is het niet en ik moet wel iets strenger optreden om haar aan te geven wat wel en niet mag of kan. Ze begrijpt me steeds beter, dat wel.
Ik wil even een boekentip geven: Gek van je kind. €19,95
Het zou hier ook op deze site moeten staan.
Ik las het bij de verloskundige in een folder en vraag het nu als kraamcadeautje. Dus ik kan alleen maar zeggen dat de inleiding me heel erg aansprak.  
 
hallo,

ik heb een tweeling van bijna 3, wordt er inderdaad soms helemaal gek van!
vooral niet luisteren en als de een eindelijk luistert denkt de ander dat zei het dan wel mag en zo blijf ik steeds in dat zelfde cirkeltje rond gaan.
moet zeggen dat ik soms echt wanhopig ben en weet net als jullie dat je dan strenger moet zijn maar dat is oooh zo moeilijk!!!!!

groetjes snoopy24
 
Terug
Bovenaan