nee he

Sorry meiden maar ik ga even anoniem.

Ik kon al een paar dagen niet naar het toilet en zaterdag avond vond ik bloed bij mijn ontlasting. Het poepen hoe zeg je het anders deed toch ook wel iets pijn. Het was best veel rood helder bloed en schrok me helemaal beroerd wist eerst niet waar het vandaan kwam. Nu denk ik dat het aambeien zijn. Wie herkent dit en kan mij adviezen of evaringen vertellen ben 23 weken zwanger van de tweede.

groetjes ANo
 
Heel herkenbaar! Ik heb het erg vaak en schrik ik er nu niet meer van. De vk gaf mij de volgende tips:
- roosvicee laxo
- 's morgens een groot glas hero fruitontbijt (ivm vezels)
- stimulans (ik geloof van nestle)
- en in uiterste noodgevallen microlax, een soort klisma dat je bij de apotheek kunt kopen.

Je moet uiteraard niet alles in een keer proberen, maar het fruitontbijt en een glas roosvicee helpen mij voldoende om geen bloed en zachtere ontlasting te krijgen.

Sterkte! Kiki
 
Beste Ano,

Ik heb bij mijn zwangerschap ook last gehad van aambeien, het begon ook zo rondom week 25, maar had daarbij tevens veel last van jeuk rondom mijn anus. Over jeuk schrijf jij echter niet dus of jij echt last hebt van aambeien durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ga anders naar je huisarts of vraag het aan je VK.

Als het wel zo is: je kan een homeopatische Hamanelus (? of zoiets) zalf kopen bij de gewone drogist. Sperti gebruiken mag ook en is naar mijn ervaring een stuk effectiever.

Succes ermee. Verder is wat Kiki zegt ook helemaal waar.

Marielle
 
Hoi Ano,
Hier ook maar even een ano.
Ik heb zelf ook last van aambeien, vanaf week 28 ong. Ik heb gewoon sperti gehaald bij de drogist, dit moet je er opsmeren na ontlasting en 's ochtends en 's avonds. Het kan heel goed hoor dat het aambeien zijn, die kunnen makkelijk knappen tijdens het persen. Je kunt ze voelen, als bolletjes rond je anus. Ik gebruik de sperti nog steeds en ze gaan wel weg maar komen ook zo weer.
 
Hoi anoniem,
Ik herken het helemaal, toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik dat ook meerdere keren gehad. Je schrikt je inderdaad helemaal lam. Ik ben toen stimulance gaan drinken, 1 pakje per dag. En mijn ontlasting werd er dunner van zodat ik niet meer mee hoefde te persen. Misschien een tip?
Je kunt het gewoon bij de supermarkt krijgen. Het is een beetje een sinaasappeldrankje, en je mag het gerust drinken als je zwanger bent.
Succes
 
Het hoeven niet perse aambein te zijn hoor.Het kan ook zijn dat er door de druk een paar adertjes zijn gesprongen.
Aambeien voel je over het algemeen goed zitten,heb je dikke bulten aan de buiten kant van je anus zitten?Zo ja dan zijn hier voor bij de aphotheek hele goede zalfjes te krijgen.Verder kun je de aambeien als ze zacht zijn weer naar binnen duwen dan heb je er minder last van.
Succes
 
Hoi, het lijkt idd op aambeieen, je huis is erg gun rondom je anus en als je hard moet persen is dat niet erg bevordelijk.
Probeer dmv voeding je ontlasting zacht te houden, bijv, ontbijtkoek, roggebrood, volkoren produkten etc etc en niet te vergeten veel water drinken.
Sterkte!
 
Het zijn zeker aambeien, en het belangrijkste is om vezelrijk voedsel te eten, zoals brood met veeeeeeeeeeeeeeel zaadjes,groene groente(niet te veel i.v.m. nitraat)Veel blijven drinken, en gewoon water is het beste,yoghurt(of vla natuurlijk)met lijnzaad of zemelen.Wat je vooral niet moet eten zijn bananen,ontbijdkoek,wit brood,beschuit,crackers en dat soort stoppende middelen.Je kunt best roosvise laxo gaan drinken enzo , maar je hebt kans dat als je dat te veel neemt dat je darmen lui gaan worden, en die andere dingen zijn dingen die je mischien normaal nooit neemt,maar kan wel helpen hoor.Het is alleen verstandiger om de "gewone"etenswaren te nemen i.p.v. "speciaal"laxerende producten.Wat ook kan helpen is 's morgens te beginnen met een glas lauw water op nuchtere maag, heeft bij mij ook goed geholpen.Jeetje het is wel een verhaal geworden zeg,succes!
 
Terug
Bovenaan