nee he

Hi dames,

ik ben nu 5,5 week zwanger, maar zit nu dus weer in de put. Het ziekenhuis belde net om te vertellen dat de uitslag van het chromosomen onderzoek van mijn man slecht te interpreteren is. Er komt een zeldzame afwijking uit, maar de uitslag kan door allerlei factoren zijn beinvloed, zoals infecties e.d. Nu moet hij dus opnieuw bloed laten prikken en wordt dit dit keer wel met spoed behandeld. Binnen 2 weken moet de uitslag er dan zijn.
Ik kreeg mijn uitslag bijna 4 weken geleden na 4 maanden en die van hem kwam dus vandaag.
Over de consequenties van de uitslag mocht hij hetzelfde zijn wilde hij het niet hebben. Maar wel werd er bevestigd, dat dit de oorzaak van de 2 miskramen kan zijn.
Ik kan het nog niet bevatten. We hebben in eerste instantie ook gewacht met weer proberen omdat ik eerst de uitslag wilde hebben van het onderzoek, maar ja als er dan na 3 maanden wordt verteld het kan nog wel 3 maanden duren, tja ik word 36, de tijd tikt ook door.
Ik had mezelf zo voor genomen, om vanaf nu me geen zorgen te maken, om gewoon zwanger te durven zijn. En dan nu dit weer.

Ik begrijp gewoon niet dat ze dit 4 weken geleden niet konden vertellen, toen mijn uitslag ook bekend was.
Mijn hemel, wat staat ons   te wachten. Ik ga proberen om maar gewoon af te wachten, maar er komen nu al zoveel vragen en angsten naar boven....

groetjes,
Nina

Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je erg angstig voelt, je hebt eindelijk goed nieuws je mocht weer zwanger zijn!! en nu dit.

Maar wat ik niet snap is dat ze je dat even over de telefoon vertellen zodat je geen antwoord krijgt op je vragen vooral nu je zwanger bent. Misschien willen ze je niet onnodig ongerust maken maar deze onzekerheid is ook niet bepaald fijn.

De gyn waar ik altijd geen ga die heeft mij verteld; als er chormosoom afwijkingen zijn is de kans nog steeds groot om een gezond kind op de wereld te zetten, al kun je dan wel iets vaker een miskraam krijgen. Dus het hoeft niet gelijk het ergste te denken wat ik natuurlijk gelijk deed. Wij hebben daarom ook nog geen onderzoeken laten doen omdat de kans alsnog groot is dat het ooit goed gaat.

Sterkte meid ik hoop dat het allemaal toch heel positief uitvalt en dat je een fijne zwangerschap hebt en een gezond babytje binnen kort.

Liefs Bibi

Hoi,

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik kan me voorstellen dat je kansen op een miskraam groter zijn maar een gezonde zwangerschap niet uitgesloten is. Ik hoop dat ook dat het laatste momenteel het geval is.
Ik snap dat genieten erg moeilijk is maar probeer vertrouwen te hebben in je lichaam voor zover dat lukt want dat is erg belangrijk.

Sterkte!
gr.Inge

thanks voor de bemoedigende woorden.
Ik ga proberen om me tot de uitslag ook nog niet teveel zorgen te maken. Alleen wil de uistlag dit keer wel normaal krijgen en niet weer via de telefoon.

Groetjes,

Nina

Terug
Bovenaan