nee hoor, helaas... daar ben ik weer!

Hallo allemaal!
Sorry hoor, maar daar ben ik, ja in hoogst eigen persoon... Had eerder even geen tijd vandaag, dus ik begrijp dat jullie allemaal denken dat Sjakie inmiddels al lang is geboren, maar helaas... niks is minder waar!
Vol goeie moed ging ik dus vanmorgen met koffertje en maxi cosi naar het ziekenhuis met manlief. Eerst mochten we een half uurtje aan het CTG apparaat, onze kleine jongen deed het prima. Zei ik klein? oh ja, wacht ff...
Daarna mochten we door voor de echo. De belangrijke metingen waren goed, nog voldoende vruchtwater, functie van de placenta nog prima, check, check, dubbelcheck.
Toen nog even de groei controleren, en een schatting doen over de grootte. Hoofdje, romp, bovenbeen, even kijken... dan kom ik op... ruim 9 pond! Pardon?? 9 zei u?? Eh.. ja, ik kom op 4700 gram, wacht ik doe het nog een keer. De tweede en derde meting kwam ze op respectievelijk 4650 en 4645 gram. Oeioeioei! Daar was ik toch wel even stil van... Hij heeft een flink lijf met brede schouders (heeft ie van zijn vader), en lange benen (heeft ie niet van zijn moeder, hahaha ben 1 meter 60). Gelukkig was zijn hoofd gewoon 10 cm, dus in principe moet het passen, maar een klein beetje zenuwachtig wordt ik er toch wel van...
Daarna door naar de gynaecoloog. De lieve man snapte ook heus wel dat we het een beetje zat zijn, maar hij legde ook al even uit, dat ze bij een inleiding het liefste vroeg in de morgen beginnen, en niet op vrijdagmiddag. Je mag heus wel komen bevallen in het weekend, zei hij, maar verder is er in principe geen kinderarts aanwezig, geen ok-team, etc. Kortom; alles wat planbaar is, plannen ze liever door de week.
Maar hij zou nog even inwendig onderzoeken, of er al iets veranderd was, of wellicht nog te strippen was, en als ik nou al een paar centimeter ontsluiting zou hebben, mocht ik misschien toch wel door naar boven...
Dus hup, maar weer eens met de billen bloot. Er was sinds maandag om precies te zijn NIKS gebeurd!! Nog altijd geen ontsluiting, alles zat potdicht.
Maandagmorgen om half acht zijn we welkom op de kraamafdeling. Als er dan nog niks gebeurd is, beginnen ze met gel inbrengen om de boel te rijpen, en verder wachten ze dan af... misschien zelfs wel tot dinsdag, als we pech hebben.
En dus zuchten we maar eens diep, denken heel positief dat hij nog steeds zomaar dit weekend geboren kan worden (yeah right...), en gaan nog maar een weekendje niks doen.
Hoe ik me voel? Ach, het gaat eigenlijk wel. Ik vind het wel jammer dat er nog steeds geen actie is, had even gehoopt dat hij er nu misschien wel zou zijn, maar ben ook weer blij dat ons mannetje het zo goed heeft daar in mijn buikhuis, dat alles er goed uitzag, en ach... dan kunnen die drie dagen er ook nog wel bij. En inmiddels met de zekerheid, dat toch echt, echt uiterlijk dinsdag onze kleine eh...grote baby er is!!
Toch nog even afwachten dus allemaal!

Joh, je verwent die jongen nu al; hij ligt veel te lekker bij jou in die buik!

Kan me voorstellen dat het jammer was, maar met alle argumentatie van het ziekenhuis erbij en de wetenschap dat je lijf het natuurlijk ook kan regelen is het misschien wel fijner om je eigen hormonen hun werk te laten doen.

Eén geruststelling heb je, het is lekker weer dit weekend, dus lekker buiten zitten met de voetjes omhoog of in een teiltje lauw water en je nog maar weer even lekker laten verwennen.

Houd vol!

Liefs!

Ha Yvette, tja, da's idd flink... ik had mazzel met twee ukkies van 2812 en nu 2980 gram, moet er niet aan denken.... ohhh.... sorry !!!!

Maar ik denk dat je te hard aan het aftellen was, dat die "kleine" denkt, ik laat mama lekker nog even door tellen... nu al een eigen willetje. Ik ga voor je duimen dat de natuur dit weekend z;n best gaat doen en anders maandag heel veel succes !!

Och Yvette het zit niet mee! Arme jij! Kan me zo voorstellen dat je ff moest slikken, had het zelfde gevoel eergister, toen ook al ruim 9 pond. Helaas ook hier ngo alles dicht, nou ja ietsjes verstreken maar niet veel, dus ook nog niet inleidbaar.

Ook ik wacht weer tot maandag... de vk hoopt voor het weekend de kleine eruit te hebben.

Ik duim voor je meis, hopelijk is hij het snel zat en komt hij toch nog spontaan.

Liefs Nanda

Hey meis,

Nou het zit je ook echt niet mee! Ongelooflijk wat je allemaal te verduren hebt. Ik hoop dat je ook een dagboekje bij houdt want dit is voor de kleine straks wel eens leuk om terug te lezen....mamma die zo op jou zit te wachten!
Gelukkig is het nu al zo morgen vroeg en wie weet...lig je nu wel te puffen!

Ik ben benieuwd naar je!
Succes

Groetjes Yvonne...nog 5 dagen

De een zit maar te wachten dat het geboren wordt en bij de ander komt het 6 weken te vroeg.
Als ik mag kiezen tussen een kindje van 2430 gram en een paar weken te vroeg of een kindje van 9 pond en 1 / 2 weken te laat.
Dan toch liever iets te vroeg.
Sterkte morgen en we horen het wel.

Groetjes ....

Yvette ik vind je een held hoor hoe je je staande houdt ik wens je heel veel sterke en plezier met je aanstaande zoon wat zal hij zich welkom voelen ;o)

groetjes Germaine

en zo was het inmiddels zondagavond! Ik vind het toch wel spannend hoor! Gelukkig moet de wekker op 6 uur, want om 7 uur moeten we de deur uit.
Ik hoop dat het allemaal een beetje vlot zal verlopen!
Zodra ik thuis ben en in de gelegenheid zal ik jullie op de hoogte brengen!
Voor alle dames die ook nog moeten bevallen, zet hem op!!
En voor de mama's die al heerlijk hun hummeltje thuis hebben, geniet ze!!
Tot snel!
Liefs, Yvette

Terug
Bovenaan