Neeeee, tis dus waar: Moeder olifant doodt kleintje na bevalling

Moeder olifant doodt kleintje na bevalling
Uitgegeven: 4 april 2007 09:52

AMERSFOORT - Olifant Indra heeft woensdagavond in dierenpark Amersfoort na de bevalling haar eigen kalf gedood. Volgens het dierenpark is een olifantenbevalling vaak pijnlijk en kan daardoor bij de moeder agressie oproepen. Dit liet het park woensdag weten.
Ook bij de oma van het kalf, Khine War War, sloeg zorgzaamheid om in agressie. Zij steunde moeder Indra bij het doden van het olifantje.

dit pers bericht staat nu ook op hun site:

Olifantenbaby gedood na geboorte

Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachtte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.

pffff dus agressie snik snik....
Nessie

oh my god.....
ik heb zelf nooit op de site van Indra gekeken maar alle verhaaltjes hier maakten het tocn leuk en ik was dan ook benieuwd naar het kleintje... wat vreselijk dit zeg!!!

Snik Snik

Jeetje wat is dit erg zeg!
Hadden ze het fantje er maar uit kunnen halen, maar ja dat is achteraf!

Nou ben er echt even van ontdaan zeg, maar gauw even afleiding zoeken in mijn werk!

Liefs bianca

Vreselijk hè!!!

En daar hebben wij met z'n allen naar zitten kijken!! En ik eerst nog denken dat ze er tegen aan duwden om het in de benen te krijgen ofzo...

Vind het echt heel erg!

Jemig.
Ja het is de natuur, maar dit is wel erg zielig hoor. Ja en als verzorger, je zal erbij staan. Je kan niets doen tegen twee van die olifanten.
Je zal 22 maanden zwanger zijn, en dan geen baby . . .
Raar hoor.
Liefs Nelleke

wat is de natuur soms hard....al dagen zitten kijken, bevalling live meegemaakt en ook gezien hoe ze met het kleintje omgingen...vreselijk nieuws....... Straks maar weer een rondje foto's doen om elkaar op te vrolijken!!

Lisenka

Terug
Bovenaan