Neefje heeft weer lelijk gedaan tegen Feline.....

A

Anoniem

Guest
Vandaag waren we even langs familie gereden en ik had Feline op de grond gelegd. (Was er uiteraard zelf wel bij blijven zitten)
En neefje komt aanscheuren met zijn auto en botst tegen iets aan waar Feline mee aan het spelen was..... Dus Feline zet het op een brullen! Logisch natuurlijk.
Ik heb meteen gezegd dat hij dat niet mag doen en dat het niet lief is. Maar de ouders reageerden er amper op.... Verder was hij weer met dingen aan het smijten en heel druk. Ik snap echt niet dat ze daar niks aan doen... Het is zo'n lief ventje maar doordat zij hem niet in de hand houden en wat strenger zijn irriteren we ons mateloos een hem.
Hij mag geen tv kijken want dat is niet goed. Nou ik denk dat het voor hem juist wel goed is, hij kan nog geen minuut stil zitten, altijd maar wild spelen en alleen maar wild speelgoed en veel te veel. (5 dingen waarop/in je kan rijden)

Pfff sorry hoor moest het weer eventjes kwijt.

groetjes Mariska

ps ik ben trouwens blij dat ik op een normale strenge manier heeft gezegd dat hij dat niet mocht doen, vorige keer had ik niks gezegd en mijn man wel (maar niet streng, volgens mijn norm... hihi) en toen voelde ik me rot tegenover Feline

Ik kan me je gevoel goed voorstellen, wij hebben ook van die kinderen in de vriendengroep.
Spelen ze bij mij alleen dan is er niks aan de hand, maar dan gelden ook mijn regels, maar zijn de ouders erbij dan proberen ze vanalles en nogwat uit. En er wordt amper of naar mijn mening veel te laat iets van gezegd, dus doe ik het meestal zelf.
Ik weet niet of ze er blij mee zijn, maar ik denk altijd maar, ik wil ook dat er iets van mijn kindern gezegd wordt als ze iets doen wat niet door de beugel kan.

Als je kinderen kun eigen gang laat gaan dan gaan ze juist zoeken naar hoever ze kunnen gaan en worden ze niet gecorrigeerd dan denken ze dan gewoon alles goed is.

Gewoon dus je hart laten spreken als je denkt dat je kind onrecht aangedaan wordt.

Liefs Saskia

Hoi,
Ik zeg er ook altijd iets van als andere kids dingen doen die niet kunnen hoor..ook tegen vreemden!!
Stond laatst bij de MacD  in de rij netjes op de beurt te wachten,Staat er bij de rij naast ons een moeder met een dochtertje te wachten..Prima..Maar ze zette haar naast de kassa, hoog dus. En dat meisje spuugt steeds richting mijn kids!!
Even zeg ik niets, maar als Lieve bijna de volle laag krijgt, omdat ze in de buggy zit, en dus veel lager..Dan vraag ik vriendelijk of ze daar mee wilt stoppen hoor..
Of ik ze nu wel of niet ken!
Je kleintje kan er zelf niets van zeggen he!!
Dus daar zijn wij voor!
Gewoon doen, en als die ouders het niet aanstaat....PECH!! haha
Gr Rina

Hoi Mariska,

Wat vervelend dat het weer is gebeurd maar wel super dat je er nu gewoon iets van gezegd hebt tegen hem. Feline is gewoon nog te klein voor dat soort dingen en de ouders lijken ook niet echt op te treden. Maar ze lijken het ook niet erg te vinden als jij er iets van zegt, dus dat zou ik gewoon blijven doen. Het blijft wel een moeilijke situatie maar zoals ik al eerder had gezegd, ik spreek mijn neefjes ook aan op dat soort dingen en mijn zussen en neefjes vinden dit gewoon goed. Sterkte met de situatie.

Liefs

Linda

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het gewoon zo zielig voor het ventje, want hij kan gewoon heel lief zijn, maar dit kan toch gewoon niet....
Ik blijf inderdaad er wel iets van zeggen, maar hoop wel dat zij een keer nadenken over de toekomst, want dit wordt alleen maar erger.
Mijn schoonmoeder past elke maandag op hem en vind dat heel zwaar. Ze zou ook op Feline gaan passen 1 vaste dag in de week, maar ik heb haar gevraagd of ze dat nog wel wilde, maar ze wilde het liever niet. Ik heb het ook juist gevraagd omdat ik het zo sneu vind dat ze bekaf is nadat ze heeft opgepast.
Nu vind ik het wel erg jammer, want Feline is echt supermakkelijk en het had zo leuk geweest, maar ja... het is een beetje verpest door neefje's ouders

groetjes Maris

Hoi

Tjee wat een moeilijke situatie.

Nu kan ik me ook voorstellen dat dat neefje zich misschien wat uitslooft als er visite is? Ik heb er namelijk ook zo een thuis. Zodra er mensen komen word hij erg druk, en gaat uitproberen. Nu is er natuurlijk wel het verschil dat wij dan streng optreden en hem ook gewoon 4 min laten afkoelen op de gang, ookal is er visite.

Heel goed dat je er wat van gezegd hebt hoor. Weten ze in ieder geval dat jij dit niet accepteerd.

Groeten Kirsten < mama van Feline 20-06-2007

Terug
Bovenaan