Neefje schopt...... wat moet je daar nou mee?

Vandaag hadden we een verjaardag en de titel zegt het al... een Neefje van bijna 2 heeft Feline 2 keer geschopt. Gelukkig niet hard en Feline merkte het niet eens. Maar hij doet dat met een gemeen bekkie. Mijn man zei tegen het neefje: Nee niet doen en ik hield mijn mond (anders had ik uit mijn slof geschoten, hij is zo niet opgevoed...) en zijn vader zei alleen Nee en trok zijn beentje weg.

Nu vraag ik me af wat jullie in het vervolg zouden doen? De ouders reageren niet/nauwelijks terwijl dit een kwalijke zaak is volgens mij.
Als Feline dit zou doen bij iemand dan zou ik haar apart nemen, aankijken en op een boze toon zeggen dat dit absoluut niet mag (a la Nanny zeg maar)
En dan waarschuwen etc etc......

Maar dit verhaal ligt natuurlijk anders, de dader is het neefje.....

Ik hoop dat jullie iets zinnings kunnen zeggen hierover?

groetjes Mariska

Het is een moeilijke situatie maar ik zou denk ik zelf mijn neefjes aanspreken als ze zoiets doen. Ik zou ze echt goed aankijken en zeggen dat het absoluut niet lief is om te schoppen en dat Marissa nog maar een baby is. Maar ik weet niet hoe jullie relatie met de ouders is. Mijn zussen maar ook mijn neefjes zouden het wel pikken als ik er iets van zeg.

Ik vind het zo moeilijk... Ik irriteer me al langer aan hem (of eigenlijk natuurlijk aan de ouders) dat ik bang ben dat ik het te streng zeg. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als iemand anders Feline terechtwijst als ik dat zelf al doe. Want volgens mij dacht de vader dat Nee zeggen en zijn beentje wegtrekken terechtwijzen is??

Tja ik weet het niet, zijn er nog meer mensen met oplossingen/ideeen?

groetjes Mariska

Hey Maris,

wat een vervelende situatie zeg!! Want je wilt de ouders van je neefje niet tegen de schenen aan schoppen, maar al helemaal niet dat Feline geschopt wordt

Ik denk dat ik eerst met de ouders zou gaan praten, ja ik weet het... das ook nie makkelijk, tenminste voor mij niet
Gwn zeggen wat er op je hart ligt, en dat je het niet leuk vind dat je dochtertje al 2 schoppen heeft gekregen van hem. Nou heeft Feline er nix van gemerkt (dat zullen ze mss wel zeggen), maar het hoeft maar 1x fout te gaan. Ooohhh, ik moet er niet aan denken dat dat bij Dylano gebeurd.

En als hun er dan nix aan doen, zou ik het heft in eigen handen nemen. Dus idd duidelijk tegen je neefje zeggen dat dat niet mag. Dat doet pijn bij het kindje!!

Succes ermee meid!!

Groetjes Debby.

Hoi Mariska,

Zulke dingen blijven lastig. Maar ik heb de regel als zulke dingen in ons huis gebeuren, dan gelden onze regels en dat betekent niet schoppen en slaan.
Als de ouders dan niet (goed) ingrijpen, doe ik het zelf. Zeker als ze aan mijn kind komen. Sven (en in jouw geval Feline) kunnen nog niets terug doen dus dan moet papa of mama hem/haar beschermen.
Dus ik zou dat neefje van jou streng toespreken en zeggen dat zulke dingen in jouw huis niet mogen.
Het is misschien moeilijk maar dan is het wel duidelijk voor dat knulletje. En vaak maken anderen mensen meer indruk dan hun eigen papa en mama dus reken maar dat jouw boodschap dan heel goed aankomt.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2008 20:28:19'));

Het is een moeilijke situatie maar ik zou denk ik zelf mijn neefjes aanspreken als ze zoiets doen. Ik zou ze echt goed aankijken en zeggen dat het absoluut niet lief is om te schoppen en dat Marissa nog maar een baby is. Maar ik weet niet hoe jullie relatie met de ouders is. Mijn zussen maar ook mijn neefjes zouden het wel pikken als ik er iets van zeg.

Hoi Kezfan (Linda toch?)
volgende j
keer gaat mijn man iets bozer mijn neefje toespreken en anders doe ik het. Ik weet niet hoe ze gaan reageren, maar dan maar woorden hoor... het is gewoon niet normaal.

groetjes Mariska

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2008 11:57:18'));

Hey Maris,

wat een vervelende situatie zeg!! Want je wilt de ouders van je neefje niet tegen de schenen aan schoppen, maar al helemaal niet dat Feline geschopt wordt

Ik denk dat ik eerst met de ouders zou gaan praten, ja ik weet het... das ook nie makkelijk, tenminste voor mij niet
Gwn zeggen wat er op je hart ligt, en dat je het niet leuk vind dat je dochtertje al 2 schoppen heeft gekregen van hem. Nou heeft Feline er nix van gemerkt (dat zullen ze mss wel zeggen), maar het hoeft maar 1x fout te gaan. Ooohhh, ik moet er niet aan denken dat dat bij Dylano gebeurd.

En als hun er dan nix aan doen, zou ik het heft in eigen handen nemen. Dus idd duidelijk tegen je neefje zeggen dat dat niet mag. Dat doet pijn bij het kindje!!

Succes ermee meid!!

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Als hij het nog een keer doet ga ik inderdaad mijn schoonzusje erop aan spreken dat ik het niet normaal vind en dat als zij er niet iets aan doet ik dan mijn neefje toespreek. Ze heeft wel eens gezegd dat ze geen zin heeft om de hele dag nee   te zeggen. Soms gaat haar zoontje dan namelijk huilen en dat vind ze zielig. Maar op deze manier wordt het ene rotjong en kan ze mee gaan doen aan de nanny.....

groetjes Maris

ps hoe is het met de buik, groeit het al hard nu?

quote: Maikje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2008 20:19:37'));

Hoi Mariska,

Zulke dingen blijven lastig. Maar ik heb de regel als zulke dingen in ons huis gebeuren, dan gelden onze regels en dat betekent niet schoppen en slaan.
Als de ouders dan niet (goed) ingrijpen, doe ik het zelf. Zeker als ze aan mijn kind komen. Sven (en in jouw geval Feline) kunnen nog niets terug doen dus dan moet papa of mama hem/haar beschermen.
Dus ik zou dat neefje van jou streng toespreken en zeggen dat zulke dingen in jouw huis niet mogen.
Het is misschien moeilijk maar dan is het wel duidelijk voor dat knulletje. En vaak maken anderen mensen meer indruk dan hun eigen papa en mama dus reken maar dat jouw boodschap dan heel goed aankomt.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Het gebeurde bij mijn schoonouders thuis, maar dat moet natuurlijk niet uitmaken. Bij ons thuis moest ik ook alles al een keer van tafel halen omdat hij anders alles kapot gooit... Dat kan toch niet de bedoeling zijn..... Ik heb al gezegd toen hij een half jaar was tegen mijn man dat hij te veel werd verwend en dat het een pestjoch wordt. (sprak hij toen tegen, nu niet meer...) En nu begint het er aardg op te lijken.

Ik vind het zo vervelend, want hij kan er niks aan doen, het ligt aan de opvoeding...

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan