<p>Hi allemaal. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.</p><p>Mij ben zondag opgenomen geweest in het VUmc met verdenking niersteen rechts. Vanwege de zwangerschap konden ze niet het onderzoek doen dat ze normaal zouden doen (ct-scan) omdat dat schadelijk kan zijn voor de kleine man in mijn buik. Ik heb bizar veel pijn gehad en uiteindelijk was mijn enige optie het plaatsen van een drain direct in mijn nier, een nefrodrain. </p><p>Dat hebben ze gedaan en dat was ook niet echt een pretje maar vrij snel daarna werd het een stuk beter met de pijn. De nier is door de drain ontlast en kan zijn urine kwijt waardoor de pijn zo goed als weg is. die blijft zitten tot na de bevalling waarschijnlijk. Nu loop ik dus met een slangetje uit mijn zij en een zak om de urine oo te vangen. Ik heb nu alleen nog last van de ingreep in de vorm van pijn wat met paracetamol goed te bestrijden is. En verder nog erg moe van alles wat er in korte tijd gebeurd is. </p><p> Met de kleine man gaat alles goed, die hebben ze ook goed in de gaten gehouden.</p><p>ik ben dus benieuwd of er nog meer mensen zijn hier op het forum die hier ervaring mee hebben en hoe die het (hebben) ervaren. </p><p>Groetjes, Josephine </p>